Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En ubetydelig tråd om barn i signaturer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-09, 22:44   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ubetydelig tråd om barn i signaturer

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tante Sofie? Hun var vel mest opptatt av rene ører og at man skulle spise mest mulig gulrøtter? Tviler på at jeg har de mest markante tante Sofie- trekkene av brukerne her inne. Det er litt rart at det skal være greit å vifte med den moralske pekefingeren i alle tenkelige og utenkelige alle sammenhenger, bortsett fra når noen (fortrinnsvis en nybegynner) blir utsatt for spydigheter fra (også fortrinnsvis) en av de etablerte brukerne. Det forundrer meg ikke at du, Esme og Sitron synes at Skremmerns kommentar var morsom, men det er vel egentlig bare Siw som er den rette til å bedømme det, eller?

Jeg må ellers innrømme at jeg ikke vet om jeg skal grine eller le av dere som hevder at tegnsetting er "schjempeviktig." Klart det er det, men er det viktigere enn normal folkeskikk?

Bare så det er sagt; Jeg synes det hadde blitt et fryktelig kjedelig forum hvis alle skulle "listet seg rundt" i frykt for å tråkke andre på tærne, og kan vel ikke skryte på meg å være så fintfølende selv heller alltid. Likevel er det noe som heter: Den som er med på leken, får smake steken. I dette tilfellet kom en person med en helt uskyldig kommentar i en diskusjon og får en spydig kommentar + rå latter av andre brukere i retur. Ikke spesielt sympatisk oppførsel, mener nå jeg. Hvis det kvalifiserer meg for en rolle i Kardemommeby, so be it.

Tante Sofier passer veldig godt inn i Kardemommebyer, og grunnen til at f.eks. jeg sammenligner deg med henne, er måten du diskuterer på. I motsetning til i tidligere nevnt by, er det faktisk greit å synge ut når man reagerer på noe. Jeg lar ikke en setning som den Siw kom med stå uimotsagt for å være snill og grei, jeg sier heller fra på Skremmern-vis når noen f.eks. dropper all form for tegnsetting i innlegget sitt. Og det er jo faktisk en snill og grei ting å gjøre det også. Det virker som du har satt standarden for hva som er "normal folkeskikk" og "sympatisk oppførsel, og de som tenker, mener og synes noe annet, tar feil. Tante Sofie var nemlig veldig opptatt av at andre skulle være som henne selv, og det er en særdeles slitsom egenskap. Å gjøre et innlegg på et diskusjonsforum lesbart ved å bruke tegnsetting er en generell regel mye mer anvendelig i det daglige enn Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre som man vil.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
signatur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.