Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 21:35   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvem er FP-politiet? Jeg kan ikke se at noen her har sagt noe om hva andre skal gjøre.

Jeg har vel egentlig grunnholdning at folk må få gjøre ting dersom det ikke går utover andre. Selv om jeg synes det er synd at samfunnet har blitt så utseendefiksert (og nok kommer til å bli verre) at det blir vanligere og vanligere med slik kirurgi.

Og så synes jeg det skal strammes inn i det offentlige helsevesenet, det gjøres alt for mye ren kosmetisk kirurgi på syltynne medisinske indikasjoner for det offentliges regning.

Ikke i denne tråden, jeg snakker om tidligere tråder om temaet. Noe generelt FP-politi finnes seffers ikke, men det er alltid noen med sterke meninger som gjør seg gjeldende . Det er helt ok at folk har selvfølelse nok til å bære sine egne "skavanker", men man bør aksptere at andre kanskje ikke har det.

Og når alt det er sagt, så er det jo helt feil å tro at man blir modell av disse operasjonene også da Arr får man jo, så det er ikke akkurat catwalken neste. Jeg synes feks at puppene mine er nyyyyyydelige nå som de bare er en C/D, men det er jo ikke til å komme bort fra at man måtte kutte ganske drastisk i dem, og at det nødvendigvis må noen sting til. Man blir ikke 17 igjen, man ser ikke ut som om man er 17 igjen, men jeg føler meg litt sånn likevel

mht bukplastikk, som jeg ikke har tatt, men sett mange før og etterbilder av, så ja - magen blir flatere, men man får et ganske ruvende arr i bytte. Og svært skjelden den vakreste magen i verden. Men hvis målet var å bli kvitt tre kg hud som flabbret i buksa, så er det nok verd det vil jeg tro

Mht silikon så burde det være aldersgrense, type høy, og alle som vurderer det burde fått en samtale med feks mannen min, som synes silikon er stygt, og små pupper fint. Og så med meg mht hvor jævlig det er å drasse rundt på digre pupper Ok, den var flåsete, men seriøst så burde alle som vurderer plastisk operasjon hatt noen å snakke med i forkant, om hva og hvorfor osv. For i en del tilfeller sitter nok problemet mer i hodet enn i kroppen, og det er synd. Men det er forskjell på å få rådgiving, til at man bare snakker dritt om det å bli fikset på. Men man bør ha realistiske forventninger til hva operasjonen vil gjøre for en.

Mht å betale for festen selv, så er jeg langt på vei enig i det. Men mitt inntrykk er at det ikke nødvendigvis er lett å få dekket noe, og at det de gjør på offentlig sykehus, ikke nødvendigvis er det beste arbeidet. Har erfaring fra at de forsøkte å fikse arret mitt på Riksen (man får veldig lite pene arr etter infeksjon i 25 cm arr på magen, som må ligge åpent Resultatet av den operasjonen var bokstavlig talt til å grine av, snakk om bortkasta ressurser! Det var derfor ikke aktuelt for meg å få hjelp av det offentlige for å kvitte meg med pupper og ryggproblemer.

:betalte selv, selv om jeg kvalifiserte til å få det dekket:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.