|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#182 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Uansett hvor mye fornuftig du skriver og uansett hvor godt du argumenterer, så ødelegger du hele inntrykket av både innlegget og deg selv med dette surmegga mølet som jeg siterer over. Av og til tror jeg pinadø du er uenig bare på trass og det blir så teit og barnslig at jeg får helt fnatt! Grow up! |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Passiv
|
... og ved siden av står ungene med store glugger: |
![]() |
![]() |
#184 |
can-jur
|
Og det var relevant i forhold til hva da?
![]() |
![]() |
#185 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Nei, da var det noe som ikke stemte i så fall.
Mener du at det ikke er forskjell på hva som er ulovlig og hva som er allment fullstendig uakseptabelt?
Det får være opp til en hver å bestemme. Og valget en tar er vel ut i fra hvor grov overtredelsen til fremmede menneskers valg av tomgangskjøring er?
Kverulerer du kun for å kverulere nå? Eller mener du dette?
? Hva sikter du til som jeg har sagt her?
Du kunne ikke svare på det jeg spurte deg om? I og med at du kom med så mange kommentarer til meg, så gav jeg deg et tilsvar på det du skrev.
Jeg tror nok at barn i byer vil tåle noe eksos. At denne bilens plassering og eksosproduksjon var så voldsom at det var meget ubehagelig og skadelig for noen høres litt voldsomt ut. Da bør det vel i samme hensikt undersøkes bålbrennevanene til barnehagen, for de kan jo være mye mer skadelige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
can-jur
|
Vil du ha en full redgjørelse med tidsrom, biltype, feilkode, fødselsdato på ungene og gjennomsnittstempratur i gitte tidsrom og en plantegning av barnehagen og parkeringsplassen der bilen er merket inn?
![]() |
![]() |
#187 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)OK, ta et annet eksempel da. Om sommeren så blir jeg vekket flere ganger i uka av biler som står og tomgangskjører utenfor soveromsvinduet mitt. Jeg våkner både av støyen og eksosen som siver inn på soverommet. Det kommer mye mer eksoslukt fra en bil som står stille et par minutter, enn biler som bare kjører forbi. Hver og en av dem står ikke mer enn kanskje noen minutter, mellom 3 og 15 regner jeg med. Er det helt håreisende at jeg finner det utrolig plagsomt og irriterende? Hver og en av dem står ikke der mer enn noen minutter, og ingen av dem vet sikkert om de andre bilene som også gjør det. Av og til er det summen av noe som utgjør hvor vidt det er irriterende eller plagsomt. Hadde det vært en eneste bil som en eneste gang sto på tomgang, så ville nok de aller færeste brydd seg. Men barnehagen i hovedinnlegget er tydeligvis så plaget av det at de har tatt det opp på flere ulike måter, og noen velger allikevel å gjøre det. For det er jo bare dem, ikke sant?
![]() |
#188 |
Glamorøs
|
Ikke vær tåpelig.
![]() |
#189 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#191 |
frakoblet
|
Eller mener jeg hva?
![]() |
#193 |
Passiv
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Når det gjelder lover så vil jeg benytte anledningen til å påpeke at det ihvertfall sjenerer meg noe helt ekstremt når andre bryter fartsgrensene feil vei og kjører for sakte. Enkelte så til de grader at det burde komme inn under dette med tomgangskjøring. |
![]() |
![]() |
#194 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#195 |
Passiv
|
Altså, jeg tenkte ikke å la dette utarte da. Det var derfor jeg kun tok med Det Viktigste Av Alle. |
![]() |
![]() |
#196 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Man kan jo dra tråden videre inn i oppdragelse, barndom, empati og etikk. Hvorfor reagerer noen så sterkt på at noen sier at de gjør noe galt? Når de gjør noe galt? Henger det igjen fra en barndom der kunnskap og holdninger ble skremt inn. Er det et autoritetshat som i voksen alder trer tydeligere frem fordi "nå kan ingen bestemme over meg"? Når empati og samvittighet er lite vektlagt i forhold til hvorfor man skal oppføre seg eller handle på en viss måte, så får man noen som bare "oppfører seg" når det er fare for en reell straff (som at politiet står der). Ellers gjør de hva f** de vil. Hvorfor skal de bry seg om hva andre mener? Hva gir det dem? De finner det helt uproblematisk handle på en slik måte at det påfører andre ubehag? Problemet er hos andre - ikke dem selv. Å akseptere at man har gjort en feil er å vise seg svak. Da framstår den andre - den som avslører synden - som sterkere. Det ønsker man overhode ikke. Det spiller ingen rolle hva det gjelder. Aldri tape ansikt. Angrip først. Ikke vis deg svak. Uansett sak. Du skal aldri være svak. Sist redigert av Dronningen : 12-11-09 kl 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingenting galt i å være PK, men jeg synes denne tråden var et godt eksempel på den firkantede, vrange PK-siden av FP som jeg ikke liker.
Jeg er jo faktisk ikke uenig i at det er teit å la bilen stå på tomgang, (ergo handler det ikke om trass) jeg er uenig i måten det blir argumentert på og oppgitt over vrangviljen overfor Floksa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med andre ord sier du at egentlig er det helt ok å være egoist, og om andre har problemer med noe du gjør som er til plage for deg eller andre, så får det altså være dems problem, for du ser vel på det jevne ingen grunntil å ta hensyn til andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Deltidsmamma
|
Jeg skjønner ikke helt denne vrangviljen jeg heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
|
|