|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
By the Sea
|
![]() Sv: Passe på så han ikke blir homo ...
Det er det jeg tenker også.
![]() |
#202 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg trodde ikke tærne mine var såre - tvert imot - men jeg ble faktisk ganske sur av å lese en del av det rine skrev. Så sur at jeg ikke orket å svare. Så det var fint at du presiserte, både det om homofiles manglende mulighet til å adoptere, og det jeg har sitert her. For å presisere ytterligere:
Jeg har lest alt rine har skrevet om at det å føde sine barn er det suverent enkleste, og er selvsagt enig. Og jeg kan forstå at man ønsker at ens barn skal ha det enklest mulig. Men jeg vet at det for mine foreldre - som hadde sett oss slite så lenge - var eventyrlig stort å oppleve adopsjonsprosessen på nært hold, og at gleden og spenningen var akkurat like stor som når de har fulgt prosessen med biologiske barnebarn.
![]() |
#203 |
Ringskrømt
|
Jeg sitter igjen med det intrykket, for ellers ville man vel ikke delt sine bekymringer og vist til statistikker og sånn? Jeg er fult klar over at man kan tenke en ting i hodet sitt, men jeg tror at veldig sjelden blir den tanken værende i hodet. Man trenger ikke være av de ekstreme som mener homofili er feil, barn plukker opp biter av samtaler, kroppsspråk og litt her og litt der, så mener man at homofili er annerledes og noe å bekymre seg over, vil det merke barna på et eller annet vis.
![]() |
#204 |
flisespikker
|
Det tror jeg ikke nødvendigvis er tilfelle. Jeg er veldig klar over at både homofile og mørkhudede er statistisk sett mer utsatt for f.eks. mobbing og vold enn hvite heterofile, og synes det er trist og urovekkende. Men jeg gir aldri av den grunn uttrykk, hverken via kroppsspråk(?) eller på annen måte, for at jeg går rundt og synes det er synd på folk fordi de er mørke eller homofile, eller for at jeg bekymrer meg for familie eller bekjente dette gjelder, og jeg gir heller ikke på noen annen måte uttrykk for at legning eller farge er en grunn til bekymring og uro.
![]() |
#205 |
Epikur
|
![]() Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Jeg synes defintivt ikke at man skal ta "Er du homo, gutten min"-samtalen foran kameraet, men jeg synes at når en gutt sklir helt ut i drømmeland, slik denne har fått gjøre i flere år, og uten at jeg VET at han er homofil, altså, så mener jeg at en prat om hva som er grunnen til at han ikke greier å være tilstede, at han ikke trives, at han ser ut som han bare vil forsvinne hele tiden. Jeg er ikke lærer, jeg har ingen pedagogiske redskaper for å ta denne typen samtaler, men hvis det var en av mine unger eller noen i deres nærhet som så ut til å ha det så kjipt, så ville jeg forsøkt å sette hale på grisen. Det kan være så mangt. Men som Shute har jeg hørt en del komme-ut-historier som har vært av typen grue-skjule-skamme-seg i mange år, for så å knapt møte et hevet øyebryn når man endelig har motet seg opp. Skikkelig antiklimaks.
![]() |
#206 |
Passiv
|
Den homofobe tankeoverføringen jeg påfører mine unger tror jeg neppe blir noe problem for dem. |
![]() |
![]() |
#207 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hvis du har lest alt jeg har skrevet, så du vel også at jeg skrev at jeg garantert hadde blitt en like stolt og glad bestemor til et adoptivbarn som til et annet barn. Jeg har virkelig store problemer med å skjønne at mine tanker om hvorfor jeg helst hadde sett at mine gutter ikke ble homofile, blir oppfattet som en hets av adoptivbarn og IVF-barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Ringskrømt
|
Tuller du nå eller? Homofob tankeoverføring? Jeg har aldri påstått at du er homofob, SF, så det er ikke noe poeng i å bli snurt. Jeg tror derimot at bekymringene mange i denne tråden deler er med på å opprettholde et skille mellom homofile og heterofile.
![]() |
#210 |
Travelt opptatt
|
Akkurat denne biten av diskusjonen syns jeg var veldig interessant, og setter pris på å få gode råd. Jeg er fullstendig med på at man ikke må tie ihjel ting, men tror ikke jeg er en så god menneskekjenner at jeg kan plukke ut hvem som er homofile og informere dem om det (for å sette det på skjeive - pun intended). Det beste må vel være om man kan lage et så bra miljø at det er ok uansett hvilken legning man har, også om den endres fra dag til dag.
![]() |
#211 |
Passiv
|
Jepp - jeg har gått over i latter. |
![]() |
![]() |
#213 |
Ringskrømt
|
Ja, det er sant det. Og det blir sikkert veldig feil av meg å fremstille det som at ingen klarer å holde noe for seg selv. Jeg er sikkert bare dårlig vant fra familien, for der er det sjelden noen som klarer å holde egne synspunkter og meninger for seg selv.
![]() |
#216 |
Ringskrømt
|
Jeg skjønner hva du mener, rine, jeg er bare ikke sikker på om alle er enige i det du definerer som letteste utvei.
![]() |
#217 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jeg oppfattet det på ingen måte som hets. Snarere oppfatte jeg deg som litt overfladisk og uvitende på området. Det var spesielt disse formuleringene jeg reagerte på:
![]() |
#218 |
Mother of Dragons
|
Jeg tror det er der vi snakker forbi hverandre. For jeg har virkelig ingen bekymringer om at sønnen min skal vise seg å være homofil. Men om han hadde fortalt at det var sånn, så hadde jeg tenkt over hvilke ekstra utfordringer det hadde gitt. På samme måte som mye annet kan gi ekstra utfordringer, f.eks om han ville ha jobbet som kunstner, bli idrettsmenneske eller noe annet som er litt utenfor A4.
![]() |
#219 |
Passiv
|
Kunstner? |
![]() |
![]() |
#220 |
Mother of Dragons
|
Jeg har mange kunstnere i familien, og vet hvor utrolig tung jobb det på mange måter er, så ja jeg hadde tenkt over utfordringene det hadde gitt.
![]() |
|
|