Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking og svært ekstroverte barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-10, 16:18   #221
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røyking og svært ekstroverte barn

Jeg velger å se bort fra historien med pm'en og svarer ut fra resten av tråden.

Jeg må si at jeg blir overrasket over at så mange FP-brukere blir så følelsesmessig opprørte av hva barn sier og spør om. Jeg må bare signere alle de som skriver noe om barns undring og moralske sans. Jeg ville selvsagt forklart min gutt litt om hva man sier og ikke om jeg opplevde at han gikk over streken. Samtidig ville jeg forvente at den voksnes reaksjon sto i samsvar med situasjonen.

Jeg ble selv spurt høylytt i garderoben om jeg hadde barn i magen. Hvorfor ikke? Vill jeg ikke ha barn? Osv. Her var det flere barn og foreldre til stede. Kjipt for meg, siden jeg hadde abortert uka før, men det ville ikke fall meg inn å bli snurt på barnet, eller faren for den saks skyld. Hun lurte, og jeg svarte. Faren syntes nok det var mer ubehagelig.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 16:20   #222
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smilefjes: jeg skrev et laangt innlegg nå men velger å heller bare gi deg en . Du vet jo litt om meg, om hvordan min Barndom Fra Helvete har vært, med bla. vold og alkoholisme, men jeg tror rett og slett bare vi reagerer forskjellig på ting. Jeg hadde ikke tatt en slik PM alvorlig i det hele tatt, men å kimse av at andre gjør det blir jo feil så jeg legger meg flat for den altså. Og ja, jeg hadde blitt sur om noen sendte meg en PM der de ba meg om å heller ta meg sammen og trene enn å vektoperere meg, men en slik PM hadde jo sannsynligvis vært ment helt seriøst, det var jo ikke Acsa sin selv om det slo feil ut. Håper det går greit med deg.

Gammel 16-03-10, 16:31   #223
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Troll setter sine spor der man skulle tro at troll burde sprekke fremfor å leve vel, skjønner jeg.

Gammel 16-03-10, 16:38   #224
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Her en dag satt jeg og en annen på et utested. Utestedet har uteservering. Uteserveringen var tom, bortsett fra et par som satt ute og røyket. Vi gikk også ut og røyka, og så oppdaget jeg at dette andre paret hadde en liten kid på, øh, fire, fem år? som hang rundt bordet deres.

Dette barnet kom da bort til oss, nappet ham i jakka og proklamerte "dere må slutte å røyke, det er æsj, dere er dumme, dumme!".

Jaha. Poeng, alt sammen. Barnet har utvilsomt rett. Men fortsatt?`Foreldrene, eller hva de nå var, reagerte ikke. Der de satt og røyket. Med barnet rundt seg.

Har jeg lov å reagere? Selv som ond, dum, idiotisk, egoistisk og tankeløs røyker? På at det tydeligvis er kosher å la sine barn forkynne det gode budskap om de rene lungers fortreffelighet med sånn en slående pedagogikk?

Jeg synes egentlig denne episoden var veldig merkelig. Foreldrene satt selv og røykte ute, ikke sant? Og hadde med seg datteren sin, som gikk bort til dere og klaget på røyking? Jeg synes synd i dette barnet. Hun oppførte seg kanskje litt påtrengende og slitsomt mot dere, men det kan neppe være fordi hun har blitt tutet ørene fulle om "de rene lungers fortreffelighet" hjemmefra i alle fall. Så klart at foreldrene burde følge med og gjerne si noe til barnet om at man ikke skal kalle andre mennesker dumme, men her virket det som det var litt mer som sviktet enn som så.

Uten å vite noe som helst mer om de voksne i denne situasjonen så tenker jeg at hun kanskje ikke blir hørt og sett så mye til hverdags, og at det kan være grunnen til at hun oppførte seg "svært ekstrovert" som du kaller det AlfaCharlie. Hun var kanskje egentlig på jakt etter oppmerksomhet og noen voksne som ville snakke med henne, og så valgte hun denne innfallsvinkelen som naturligvis ikke er så veldig "sosialt intelligent". Men sosial intelligens må barn lære fra oss voksne. Både de nærmeste omsorgspersonene og alle andre. Jeg synes de som svarer ordentlig og høflig til barn, også på spørsmål som kan oppleves som frekke eller utidige, gjør det rette i denne situasjonen. Barn lærer av gode eksempler, ikke av å bli skjelt ut for å være uhøflige.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 16:41   #225
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Troll setter sine spor der man skulle tro at troll burde sprekke fremfor å leve vel, skjønner jeg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 16:45   #226
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt forferdelig å tenke på hvordan du har hatt det, SF, virkelig. Jeg tar absolutt IKKE lett på det, altså, det skal du vite. Jeg hadde ikke tenkt å skrive noe mer om saken, men du åpnet litt for diskusjon ved å gå inn igjen i tråden, så da tar jeg sjansen. Kom i håg at jeg synes du er et helt fantastisk menneske, og at du fremdeles står oppreist etter alt du har gjennomgått er ikke annet enn utrolig. Du er i tillegg en enorm ressurs her på FP, så jeg håper inderlig du blir.

However, jeg synes du er litt urettferdig nå. Jeg skjønner at du har det vondt, men du er nok ikke alene om det akkurat nå. Det er komplett umulig å være frempå hele tiden, å huske alt om alle hvert bidige sekund. Jeg hadde absolutt kunne gjort noe lignende, som en spøk, hvis noen kalte mitt barn for drittunge basert på to-tre linjer på et diskusjonsforum. Men det er min verden, i min verden spøker vi om alt som er hellig. Ingen av oss klarer å sette seg ordentlig inn i hvordan akkurat du føler og tenker og tar ting, og uavhengig av man måtte ha opplevd tidligere, reagerer folk forskjellig. Som du ser ville Iset ledd av lignende. Jeg sier ikke at du reagerer feil, altså, jeg ber deg bare gi folk som ikke aner hva det vil si å være deg litt slækk.

Gammel 16-03-10, 16:45   #227
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg synes de som svarer ordentlig og høflig til barn, også på spørsmål som kan oppleves som frekke eller utidige, gjør det rette i denne situasjonen. Barn lærer av gode eksempler, ikke av å bli skjelt ut for å være uhøflige.

Barnet ble svart både vennlig og høflig. Selvfølgelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 16:49   #228
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er helt forferdelig å tenke på hvordan du har hatt det, SF, virkelig. Jeg tar absolutt IKKE lett på det, altså, det skal du vite. Jeg hadde ikke tenkt å skrive noe mer om saken, men du åpnet litt for diskusjon ved å gå inn igjen i tråden, så da tar jeg sjansen. Kom i håg at jeg synes du er et helt fantastisk menneske, og at du fremdeles står oppreist etter alt du har gjennomgått er ikke annet enn utrolig. Du er i tillegg en enorm ressurs her på FP, så jeg håper inderlig du blir.

However, jeg synes du er litt urettferdig nå. Jeg skjønner at du har det vondt, men du er nok ikke alene om det akkurat nå. Det er komplett umulig å være frempå hele tiden, å huske alt om alle hvert bidige sekund. Jeg hadde absolutt kunne gjort noe lignende, som en spøk, hvis noen kalte mitt barn for drittunge basert på to-tre linjer på et diskusjonsforum. Men det er min verden, i min verden spøker vi om alt som er hellig. Ingen av oss klarer å sette seg ordentlig inn i hvordan akkurat du føler og tenker og tar ting, og uavhengig av man måtte ha opplevd tidligere, reagerer folk forskjellig. Som du ser ville Iset ledd av lignende. Jeg sier ikke at du reagerer feil, altså, jeg ber deg bare gi folk som ikke aner hva det vil si å være deg litt slækk.

Jeg gir slækk.
Og jeg kalte ikke ungen hennes en drittunge. Jeg sa at en unge risikerer å bli kalt det.

Jeg har ikke sagt noe annet enn å beskrive hva jeg følte. Min umiddelbare reaksjon og hvor vondt det gjorde. Hva mener du med å gi slækk utover det? Føle annerledes? Det er ikke så lett det.
Ikke visste jeg at det var Acsas barn heller. Da hadde jeg ikke skrevet et ord i og med at vi ikke har noe spesielt godt forhold.

Sist redigert av Slettet bruker : 16-03-10 kl 16:56.
  Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 16:53   #229
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Barnet ble svart både vennlig og høflig. Selvfølgelig.

Godt. Jeg antok i grunnen det altså. Jeg synes foreldrene/de voksne hun var sammen med virket litt ansvarsløse, og det var det jeg hengte meg mest opp i.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 17:58   #230
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er komplett umulig å være frempå hele tiden, å huske alt om alle hvert bidige sekund. Jeg hadde absolutt kunne gjort noe lignende, som en spøk, hvis noen kalte mitt barn for drittunge basert på to-tre linjer på et diskusjonsforum. Men det er min verden, i min verden spøker vi om alt som er hellig. Ingen av oss klarer å sette seg ordentlig inn i hvordan akkurat du føler og tenker og tar ting, og uavhengig av man måtte ha opplevd tidligere, reagerer folk forskjellig. Som du ser ville Iset ledd av lignende. Jeg sier ikke at du reagerer feil, altså, jeg ber deg bare gi folk som ikke aner hva det vil si å være deg litt slækk.

Signerer Skremmern. Faktisk. Tragisk det du har opplevd, virkelig, men akkurat nå føler meg mer sympati med Acsa enn med deg. Sikkert fordi jeg har opplevd å stå i andre enden av (etter min mening) ganske så drøye beskyldninger fra deg. Jeg sa "bygones" og mente det, derfor vil jeg ikke gå nærmere inn på hva det handlet om, men jeg må si at du framstår som utrolig touchy til tider. Du har også grunn til å være touchy, det ser jeg jo, men du må ikke forvente at alle andre skal ha din bakgrunn i tankene når de skriver noe. Sikkert lett for meg å si, men jeg synes du tar ting som skjer på et diskujonsforum altfor, altfor alvorlig. Det er jo ikke akkurat RL, og skriftlig kommunikasjon gir mange flere rom for misforståeler enn en vanlig samtale gjør. Du har fått mange klemmer, det er bra, men jeg sender en til Asca. Det tror jeg hun trenger.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:03   #231
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Signerer Skremmern. Faktisk. Tragisk det du har opplevd, virkelig, men akkurat nå føler meg mer sympati med Acsa enn med deg. Sikkert fordi jeg har opplevd å stå i andre enden av (etter min mening) ganske så drøye beskyldninger fra deg. Jeg sa "bygones" og mente det, derfor vil jeg ikke gå nærmere inn på hva det handlet om, men jeg må si at du framstår som utrolig touchy til tider. Du har også grunn til å være touchy, det ser jeg jo, men du må ikke forvente at alle andre skal ha din bakgrunn i tankene når de skriver noe. Sikkert lett for meg å si, men jeg synes du tar ting som skjer på et diskujonsforum altfor, altfor alvorlig. Det er jo ikke akkurat RL, og skriftlig kommunikasjon gir mange flere rom for misforståeler enn en vanlig samtale gjør. Du har fått mange klemmer, det er bra, men jeg sender en til Asca. Det tror jeg hun trenger.

Kan du utdype mer hva jeg gjør galt overfor Acsa her utover å fortelle hva jeg har opplevd - som hun jo vet godt fra før og hvordan det føltes da hun sendte meg en pm med en trussel?

Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:03   #232
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det blir helt feil om folk skal komme og fortelle om de personlig hadde blitt lei seg over en slik melding eller ei. Det er så forskjellig hva folk tar seg nær av.

Men en ting som man kan lære av dette er at i utgangspunktet er det å sende en PM til noen, det gir et helt annet signal enn om det hadde kommet åpent ut i tråden. Et innlegg som er på kanten men som er synlig for alle, er mye mer åpenbart en spøk på en annen måte enn å sende en PM altså. Da er det også tilgjengelig for selvjustis og tabbekvoten (for alle kan tabbe seg altså, det er jeg helt enig i) er større. Så jeg hadde faktisk ikke reagert noe særlig om den meldingen stod i tråden.

Men de fleste vil vel være enig i at det å få en PM er noe helt annet enn å få en rødprikk eller en sleivete kommentar ute i tråden.

Tenk etter nå, om f.eks en av dere hadde skrevet noe som jeg for eksempel da, åpenbart hadde blitt sint over og så hadde jeg sendt en PM i tillegg: "Nå får du faen meg skjerpe deg, jeg er rasende og dette skal du få igjen for." Artig spøk? Beklager, det tror jeg ikke på at de fleste hadde syntes, uansett hva bakgrunnen ellers hadde vært. Det hadde vært noe annet om jeg hadde skrevet det i tråden.

Så skal man skrive sleivete: Hold det til tråden. Ikke send personlige meldinger, de bør virkelig holdes saklig.

Gammel 16-03-10, 18:10   #233
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

til Esme.

Selvsagt kan alle tabbe seg ut, alle kan bli sinte og fyre av ting de egentlig ikke mener i sinne. Det jeg reagerer mest på er forsøket på å avfeie hele greia som manglende sans for humor hos den det gikk ut over.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:12   #234
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kan du utdype mer hva jeg gjør galt overfor Acsa her utover å fortelle hva jeg har opplevd - som hun jo vet godt fra før og hvordan det føltes da hun sendte meg en pm med en trussel?

"Skal du ha bank" + om jeg ikke husker feil, en , er ingen "trussel." Ikke i min, og de aller, aller fleste andre sin verden. Det du gjør feil, er å sette himmel og jord i bevegelse pga den kommentaren. At Asca har vært i bloggen din, er da virkelig ikke det samme som at hun bevisst går inn for å skremme/true deg? Hva blir det neste? Full alarm når noen sender deg en ?

Gammel 16-03-10, 18:14   #235
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rine; du har ikke peil akkurat her. :hvisker:

Gammel 16-03-10, 18:15   #236
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

"Skal du ha bank" + om jeg ikke husker feil, en , er ingen "trussel." Ikke i min, og de aller, aller fleste andre sin verden. Det du gjør feil, er å sette himmel og jord i bevegelse pga den kommentaren. At Asca har vært i bloggen din, er da virkelig ikke det samme som at hun bevisst går inn for å skremme/true deg? Hva blir det neste? Full alarm når noen sender deg en ?

Kjevlesmileyen er irrelevant. Jeg mottok en melding hvor det ble spurt om jeg ville ha bank og sagt at det å si at barnet var en drittunge ikke gikk uten konsekvenser. Det er en trussel.

Her har jeg forklart hvorfor den gjorde vondt å motta. Og nevnt at det jeg sier der vet Acsa. Jeg har ikke anklaget henne for hverken ondskap eller andre motiver. Jeg har forklart hvorfor den gjorde vondt for meg da det ble sagt at den ikke gjør vondt for Iset og dermed ikke kan være lei for meg heller.

Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:24   #237
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg synes egentlig denne episoden var veldig merkelig. Foreldrene satt selv og røykte ute, ikke sant? Og hadde med seg datteren sin, som gikk bort til dere og klaget på røyking? Jeg synes synd i dette barnet. Hun oppførte seg kanskje litt påtrengende og slitsomt mot dere, men det kan neppe være fordi hun har blitt tutet ørene fulle om "de rene lungers fortreffelighet" hjemmefra i alle fall. Så klart at foreldrene burde følge med og gjerne si noe til barnet om at man ikke skal kalle andre mennesker dumme, men her virket det som det var litt mer som sviktet enn som så.

Uten å vite noe som helst mer om de voksne i denne situasjonen så tenker jeg at hun kanskje ikke blir hørt og sett så mye til hverdags, og at det kan være grunnen til at hun oppførte seg "svært ekstrovert" som du kaller det AlfaCharlie. Hun var kanskje egentlig på jakt etter oppmerksomhet og noen voksne som ville snakke med henne, og så valgte hun denne innfallsvinkelen som naturligvis ikke er så veldig "sosialt intelligent". Men sosial intelligens må barn lære fra oss voksne. Både de nærmeste omsorgspersonene og alle andre. Jeg synes de som svarer ordentlig og høflig til barn, også på spørsmål som kan oppleves som frekke eller utidige, gjør det rette i denne situasjonen. Barn lærer av gode eksempler, ikke av å bli skjelt ut for å være uhøflige.

Denne må jeg signere helt og holdent! :lat:

Gammel 16-03-10, 18:30   #238
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Rine; du har ikke peil akkurat her. :hvisker:

Jeg har iallfall peil på hvordan det er å bli urettmessig beskyldt for ting. Av SF, faktisk. Med mindre det ligger fryktelig mye bak som ikke er kommet fram i tråden, så tror jeg at jeg har en viss peil. Uansett, jeg har ikke tenkt å bli værende; det er virkelig ikke mitt bord, men jeg syntes SF fikk vel mye sympati her i forhold til den andre parten.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kjevlesmileyen er irrelevant. Jeg mottok en melding hvor det ble spurt om jeg ville ha bank og sagt at det å si at barnet var en drittunge ikke gikk uten konsekvenser. Det er en trussel.

Her har jeg forklart hvorfor den gjorde vondt å motta. Og nevnt at det jeg sier der vet Acsa. Jeg har ikke anklaget henne for hverken ondskap eller andre motiver. Jeg har forklart hvorfor den gjorde vondt for meg da det ble sagt at den ikke gjør vondt for Iset og dermed ikke kan være lei for meg heller.

Jeg synes ikke kjevlesmileyen er irrelevant. Ikke i det hele tatt. Asca har fortalt i tråden hvordan hun mente det, og siden jeg ikke kjenner noen av dere, men vet hvordan du kan reagere på ganske så uskyldige ting, ser jeg ingen som helst grunn til å tro at hun er ute etter deg.
Jeg skjønner hvorfor du ikke likte å få den meldingen, og jeg forstår at du reagerer annerledes på slike ting enn folk flest. Jeg synes likevel ikke det er OK å lage en egen tråd om at du tar pause, de fleste skjønner at det var pga Acsas kommentar, og så komme tilbake her og forklare deg. Dvs: Det er selvfølgelig fint at du forklarer deg, men du klarer samtidig å si at du mener Asca har et anstrengt forhold til deg og at du derfor ikke tolker kommentaren som en spøk. Nei, du sa ikke at Acsa er ond, men det var søren ikke langt i fra.

Da har jeg vel fått fram det jeg mener om saken, flere ganger til og med. :stikker:

Gammel 16-03-10, 18:32   #239
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det ligger ting bak. Du har ikke peil. Hej då. :vinker:

Gammel 16-03-10, 18:36   #240
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ligger ting bak. Du har ikke peil. Hej då. :vinker:

Da er det vel omtrent på dette punktet i diskusjonene at oppfordringen om å ordne opp andre steder enn på det åpne forumet pleier å komme, hvis det hele er så internt at ingen har forutsetning til å forstå hverken Asca innfall eller SMs reaksjon.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.