Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har turen din gått i (v)asken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-10, 19:20   #161
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har turen din gått i (v)asken?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg satser på at ferien i juli går som planlagt. Jeg gidder i allefall ikke å avbestille turen for å være på den sikre siden.

Nei, samme her. Satser selvfølgelig på at om Katla får utbrudd, så blåser det sønnavind når vi skal dra.

Og sånn i forhold til Katla; Er det noen som vet om en nettside som kontinuerlig oppdaterer i forhold tl vulkansk aktivitet på Island?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 20:07   #162
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Islandsk TV si side: http://www.ruv.is/flokkar/hamfarir/e...yjafjallajokli , men det er nok ganske uforståelig for dei fleste. Kan legge inn oversetter da

Sist redigert av Syrin : 19-04-10 kl 20:36.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 20:10   #163
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg velger å være optimist og har i dag booket fly t/r Bodø-Gardermoen i mai for å delta på sensorskolering. Faktisk hade det ikke slått meg at det kunne bli problematisk engang før mamma kommenterte det da jeg ringte for å be om barnevakt. Vel leser jeg nettavisene, men artiklene om at dette kan vare lenge har jeg på et eller annet vis oversett.

Gammel 19-04-10, 20:11   #164
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men nå ser jo ting mykje lysare ut: oska har gitt seg, og vi får tru at det ikkje startar på nytt

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 20:21   #165
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Islandsk TV si side: www.ruv.is , men det er nok ganske uforståelig for dei fleste. Kan legge inn oversetter da

Skjønte ikke mye der nei

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:21   #166
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, jeg vet, og responsen på callsentere og generellt i hele SAS-systemet har ikke latt vente på seg. Aldri før har vel SAS fått så mye skryt på så kort tid. Passasjerer blir fraktet med buss for fly over hele Europa og langdistanse-flyene landet i dag i Oslo og passasjerene bringes videre med buss. Crew og fly har sittet fast over hele kloden, men det har ikke vært èn eneste sur mine. Det er godt å være SAS-ansatt om dagen, bare så synd at permisjonsvarsler venter alle ansatte ganske så snart dersom dette blir langvarig.

Vet du om de har utøket callsentrene sine med annen personal? Det må jo være et kjempetrykk per telefon nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:37   #167
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hørte på nyhetene tidligere i dag at Katla ikke virker påvirket av denne vulkanen
som holder på nå, *ber-om-at-vi-får-reise-på-vår-etterlengtede-ferie-i-juni*

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:13   #168
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jepp. Køben avlyst nå i helgen og førstkommende fredag skal jeg også på tur... Spent på om det blir noe. Nå ser det ut til at trafikken skal gå som normalt fra torsdag? (nrk.no) Det tror jeg når jeg ser det.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 23:38   #169
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vet du om de har utøket callsentrene sine med annen personal? Det må jo være et kjempetrykk per telefon nå.

Kan jeg aldri tenke meg. SAS utdanner alle ansatte internt, så nei..det tror jeg ikke. Det vil nok føre til enorme ventetider på telefonen vil jeg anta, mem ingen kan forberede seg på slike hendelser.

Gammel 20-04-10, 00:02   #170
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Hos oss ble det full aktivitet natt til i dag pga flyene som egentlig skulle til Køben kom til Gardermoen i steden.
Ellers er det utrolig stille på jobben, mange er permitert og mange fikk permiteringsvarsel i dag.

Gammel 20-04-10, 00:10   #171
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Men nå ser jo ting mykje lysare ut: oska har gitt seg, og vi får tru at det ikkje startar på nytt

Men hva sier de på nyhetene fra Island om Katla? Er det noe bevegelse der? For det er vel den de fleste virkelig er redd skal få et utbrudd? Og sånn ellers om situasjonen de har med vulkanen som nå pipler ut lava?

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 00:49   #172
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går jo an å håpe da Fruktflua Keflavik, Island sin internasjonale flyplass, er ein av dei få opne flyplassane i nordeuropa. Ingen oske der - den driv jo austover mot oss. Det går an å reise til USA derfra med andre ord. Men om Gardermoen er stengt så kjem ein seg jo ikkje til Island da...

Joda. Vi skal fly fra Bergen til USA, via Island. Og jeg tror (eller håper er kanskje mer rett å si) at det kommer til å gå bra.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 01:15   #173
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin, joda det går busser. Men etter fire dager uten fly mellom Storbritannia og Skandinavia satte de opp tre busser med tilsammen 150 plasser. Og de gikk til København hvor man skulle være framme klokka fem om morgenen, og derfra måtte man klare seg selv.

Gammel 20-04-10, 01:20   #174
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Kan jeg aldri tenke meg. SAS utdanner alle ansatte internt, så nei..det tror jeg ikke. Det vil nok føre til enorme ventetider på telefonen vil jeg anta, mem ingen kan forberede seg på slike hendelser.

Jeg mente om de f.eks. brukte bakkepersonals om normalt jobber ved gatene, innchecking etc til call senteret, jeg mente selvsagt ikke at de tok inn andre utifra. Men å ta folk fra andre avdelinger er kanskje ikke bare bare i en slik stor organisasjon med sterkt fagforbund. I den bedriften jeg jobbet i så skulle vi ha gjort noe slikt, tatt inn uteselgerne og brukt dem i telefon om det trengtes.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 01:33   #175
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Elin, joda det går busser. Men etter fire dager uten fly mellom Storbritannia og Skandinavia satte de opp tre busser med tilsammen 150 plasser. Og de gikk til København hvor man skulle være framme klokka fem om morgenen, og derfra måtte man klare seg selv.

Man hadde ikke trengt å gjøre noe... som f.eks. de aller, aller fleste konkurrenter til SAS har unnlatt å gjøre. Man kan jo bare ta en titt til største konkurrent sin FB-side. Hvor mange bussavganger har de satt opp til sine strandede passasjerer rundt om i Norge og Europa?

Synes forøvrig at forbruker-rettighetene har gått over alle støvleskaft. Dette er en naturskapt krise for luftfarten/reiselivet og svært mange andre bransjer, også er det KUN aktørene i bransjen som skal betale. Sjukt. Sørger man for å ha en god nok privat reiseforsikring, så bør man kunne ordne det meste selv. Heldigvis betaler man for litt mer service når man flyr SAS kontra andre flyselskaper, så SAS forsøker så langt det er mulig å hjelpe. Det har mange flypassasjerer oppdaget etter de siste dagers hendelser.

Gammel 20-04-10, 01:36   #176
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg mente om de f.eks. brukte bakkepersonals om normalt jobber ved gatene, innchecking etc til call senteret, jeg mente selvsagt ikke at de tok inn andre utifra. Men å ta folk fra andre avdelinger er kanskje ikke bare bare i en slik stor organisasjon med sterkt fagforbund. I den bedriften jeg jobbet i så skulle vi ha gjort noe slikt, tatt inn uteselgerne og brukt dem i telefon om det trengtes.

Det er to så vidt forskjellige jobber at det tror jeg neppe skjer nei. De jobber med helt andre systemer. De siste dagene tror jeg samtlige ansatte i SAS har driti langt i alt som heter fagforeninger osv. De som har vært på jobb har jobbet mer enn lovlig, og vi andre har i grunnen bare sittet og venter på permisjons-varsel....

Gammel 20-04-10, 01:45   #177
Elin

Elin sin avatar

Standard

Her kan man forøvrig sjekke oppdatert info om alle SAS-avganger. Obs! UTC-tid, dvs man må legge til 2 timer for å få norsk tid.

http://x.flysas.net/ash/info.html

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.