|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
can-jur
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektig
Jeg blir faktisk ikke provosert av det. Virkelig ikke. For det inneholder faktisk et snev av sannhet. Jeg spiser dog ikke loff, men det er irrelevant.
|
|
|
|
#82 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigEt snev ja. Et bittelite snev. Jeg blir sjelden provosert, men sånt ser jeg rødt av.
|
|
|
#83 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Fra tynn/slank til overvektigÅ snakke om overvekt og varsellamper når man bruker størrelse 42 og 44 er jo også ganske provoserende synes jeg da. Eller kanskje trist er mer rett ord ....
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 12-09-10 kl 10:32. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
can-jur
|
Men da er det tonen og måten ting blir sakt på.
|
|
|
|
#85 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Fra tynn/slank til overvektigNei helt klart, det er jo tonen. Denne "jeg klarte å gå ned 10 kg ved å bare gjøre sånn og sånn, derfor klarer du fint å gå ned 100 kg ved å bare gjøre det samme, alle klarer det bare de VIL nok, lille venn". Den har jeg fått servert så mange ganger at jeg ikke har tall på det.
|
|
|
#86 |
|
Passiv
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDet er vel like lett å skjerpe seg bort fra alvorlig overvekt som å skjerpe seg ut av en noenlunde alvorlig depresjon, tenker jeg. Eller enda vanskeligere, ettersom kroppen jo vil prøve å holde på lagrene sine, og slanking lett ødelegger stoffskifte og forbrenning fullstendig. I tillegg ligger den underliggende årsaken til overvekten, som sjelden, vil jeg tro, er latskap. |
|
|
|
#87 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigFor min del så kom kiloene når jeg var gravid første gangen, la på meg 40 kilo under svangerskapet å trodde at de skulle rase av meg når ungen var ute og jeg begynte å amme...så feil kan man ta. Kroppen min sparer på alt i ammeperioden, så da går jeg ikke ned men med en gang ammingen er ferdig så går jeg ned
|
|
|
|
#88 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg har bestemt meg for å IKKE tenke slanking. I det hele tatt. Men jeg tar meg selv i å kjenne ekstra godt etter når jeg tar på meg buksa jeg ikke har prøvd på lenge, og se litt ekstra i helfigurspeilet.
|
|
|
|
#89 |
|
geskjeftig
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigZoë sier mye bra i dag!
Nå, ja. Som en i denne kategorien, så sier jeg ikke at jeg sammenligner meg med de med virkelig overvekt, og sier heller ikke at alle i denne størrelsen er overvektige. Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg slev veier en del mer enn jeg burde. Jeg har 10 kilo som ikke burde vært der, og BMI som tilsier overvekt. At andre har det verre, ser jeg ikke som noen grunn til at man ikke selv skal kunne ta seg i nakkeskinnet. Nå er det ikke alle som er overvektige når de bruker str. 42/44, men jeg er det.
|
|
|
#90 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg har alltid vært veldig tynn, ikke at jeg har lagt merke til det, men har alltid fått masse kommentarer for hvor tynn jeg er. Det har jo igrunn gått over, og etter 2 graviditeter hvor kiloene virkelig kicket, og lavt stoffskifte og enorme inntak med cola så er jeg i en helt annen verden.
|
|
|
#91 |
|
Off the map.
|
Selvfølgelig er det en snev av sannhet, men det er jo en unødvendig kommentar. FOr det er jo ikke sånn at den overvektige ikke er klar over dette. Det er nok (i hvertfall i Norge) sånn at de aller fleste kjenner oppskriften til et slankere liv, men av ulike og gjerne sammensatte årsaker så greier de ikke gjennomføre.
|
|
|
#92 |
|
Epikur
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigPhilippa: Jeg har lagt om kostholdet, jeg. Det er ikke mer å gå på i en normal hverdag. Jeg spiser moderat lavkarbo, jevnt, passe porsjoner og ofte, masse grønt, masse vann og er bevisst hver eneste ting jeg putter i munnen.
|
|
|
#93 |
|
By the Sea
|
Om det var slik at man ikke skulle tro at man ikke kunne mestre en lederjobb basert på at man ikke mestrer ett av områdene i livet sitt, så ville ingen kunne bli ledere.
|
|
|
#94 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#95 |
|
Fola Blakken
|
Selv om noen sier at deres varsellamper lyser når de ikke passer en eller annen størrelse, det være seg 40 eller 46, så er det ikke dermed sagt at de definerer det som overvekt, bare som et varsel til selv om at livsstilen må justeres litt for ikke å vokse ut av nok en størrelse. Og det syns jeg må være greit å si.
|
|
|
|
#96 |
|
både her og der
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDet eneste jeg kan bidra med er, er noen årsaker til at jeg ikke blir overvektig. Jeg er ikke spesielt glad i mat og har aldri brukt mat til trøst. Hvis jeg er lei meg eller føler jeg mister kontrollen over ting, "straffer" jeg meg ved å spise mindre eller ingenting. I stressende perioder er det å være sulten noe som gir meg følelse av kontroll og tilfredsstillelse. Tilfeldigvis er det slik jeg er. Hvis jeg hadde hatt et annet forhold til mat, hadde jeg blitt overvektig fortere enn svint. Og det er sikkert at jeg ikke hadde vært i stand til "å ta meg sammen og spise mindre", like lite som jeg nå klarer å spise normalt i stressende perioder.
|
|
|
#97 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg synes ofte det er litt enkelt å si "det er bare å begynne å spise mer, og å bevege seg" |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Fra tynn/slank til overvektigMente selvsagt "bare å spise mindre" |
|
|
|
|
|
#99 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDenne tråden har jeg lest med stor interesse.
|
|
|
|
#100 |
|
Søt og rar
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDet med varsellamper må jo være veldig individuelt, tenker jeg. Jeg innser at veien fra observasjon til tiltak hos meg er veldig kort. Legger jeg på meg to kilo synes jeg det er utrolig ubehagelig, og det fører til at jeg endrer på noe. Jeg klarer ikke å sitte stille med ubehaget, eller spise godt - og så blir kroppen grei igjen etter kort tid.
|
![]() |
|
|