|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Ja, det var jo en veldig smakløs misforståelse. Jeg tror ikke folk flest har den oppfatningen.
|
|
|
#202 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg var anti- Halloween for mange år siden... skjønner ikke hvorfor nå lenger, mulig en type alzheimer-light eller no sånt.
|
|
|
#203 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg har ingen tradisjone for det, jeg har ikke noe forhold til allhelgenssøndag.
|
|
|
#204 |
|
Glamorøs
|
Jeg blr fremdeles ikke særlig bestyrtet. Hadde det vært en ungdom som sa dette, så hadde det vært betydelig verre syns jeg. Barn misforstår, trekker sine egne konklusjoner, og fantaserer. Også om døden. Det betyr ikke at folk flest går rundt og lærer barna sine at vi feirer at vi er kvitt mennesker.
|
|
|
#205 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#206 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
He, he...nei det har jeg ikke sagt! Ikke direkte skadelig, men synes ikke den har så veldig mye positivt over seg...!
|
|
|
#207 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Glamorøs
|
Da er vi uenige. For det første så "skal" man ikke kjøpe kostymer og pynt. Man kan bruke det man har, man kan lage selv, og man trenger ikke kjøpe noe som helst.
|
|
|
#209 |
|
Sviiisj!!
|
Det er jeg sterkt uenig i. Halloween er egentlig en mye mindre kommersiell feiring enn mye annet. Kostymer trenger ikke være dyre og kjøpt i butikk, det kan likegjerne være noe hjemmelagd. Det er virkelig helt avhengig av om man vil bruke penger på halloween-stæsj (altså hvis man har pengene til det). Jula er den virkelig kommersielle høytiden her i landet, og hvor folk virkelig føler seg utafor.
|
|
|
#210 |
|
Mother of Dragons
|
Har jeg anklaget deg for noe? Sitte på sidelinjen, ikke skjønne hva jeg skriver og så mene seg fornærmet? Herlighet.
|
|
|
#211 |
|
Uenig er det lov til å være!
|
|
|
#212 |
|
Glamorøs
|
Nå diskuterer vel vi ikke akkurat i hovvedsak hva barnehager skal gjøre heller. Jeg syns du blander mange ting.
|
|
|
#213 |
|
Sviiisj!!
|
Klarer man ikke det, altså? De klarte det visst helt fint i vår barnehage. Det var ikke lov med masker, og alle tonet det ned. Hvorfor skulle man ikke klare dette? Kan man ikke gi informasjon til foreldrene om hvordan man vil ha det? Konfiskere de altfor skumle maskene hvis noen likevel sender det med?
|
|
|
#214 |
|
Veldig enig!
|
|
|
#215 |
|
Mother of Dragons
|
Det kan være at jeg hadde vært mer i mot det om jeg hadde oppfattet det som at det tar helt av, men sånn som jeg har opplevd det så er det brukt mye kostymer som man har brukt på karneval i februar (sønnen min ville være katte med slips, for det har sikkert ingen sett før) og om man kjøper et gresskar til 50 kroner og skjærer ut det så ruler man hele nabolaget.
|
|
|
#216 |
|
Drømmer
|
Les hva du skreiv du.Så kanskje du skjønner litt mer. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?En liten avsporing, men:
|
|
|
#218 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Vi har forresten ikke pyntet noe særlig heller. I år kjøpte ejg et lite gresskar til 10 kroner, og barna tegnet og malte. Men vi hadde ikke trengt å pynte noe i det hele tatt.
|
|
|
#219 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
![]() |
|