Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?
Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.
Det har vært helt ekstremt for 9. klassingen dette året. Såpass at jeg må ta det opp med skolen, trur eg. Det har vært lite vanlig skole siden midten av mai. De har hatt "hjemmeskole" en hel haug med dager, da de får i oppgave å f.eks sykle en tur, trene noe annet og lese en bok, og så kaller det en skoledag. I tillegg har de fått fri til alle lesedager og eksamensdager for 10. Kjapp opptelling av det jeg husker, er at de har hatt 4 rene fridager, skal ha to fridager neste uke, og i tillegg har hatt 5 eller 6 av disse "hjemmeskoledagene". Pluss på aktivitetsdag, sykkeltur, overnattingstur (med påfølgende avspasering), avslutning og kosetimer, så har du skoledagene hennes i det siste.
6. klassingen har hatt vanlig skole fram til nå denne uka, men har bare tull resten av uka + neste uke og uka etter der (siste dag neste onsdag).
Hvorfor tenker du at dette må taes opp med skolen?
Jeg tenker i grunn slik at de som har mulighet til denne nedtrappingen, de har kommet seg gjennom det de skal dette skoleåret, og kan derfor tillate seg å ta litt daffe dager på slutten av året.
Det har vår skole gjort de siste årene, men ikke i år, for i år har vi hatt masse annet opplegg som har tatt mye av elevenes læretid. Dette gjelder spesielt hun i 7.klasse.
Felles på skolen har vært et enormt prosjekt med en forestilling de hadde tidligere i år. Et prosjekt igangsatt via kommunen. Lærerikt som fy, men også tidkrevende, slik at mye undervisningstid gikk tapt. Og mye å ta igjen før skoleslutt når.
I tillegg så var mellomtrinnet plassert i midlertidige lokaler frem til påske, og pga nedflytting til skolen igjen, så mistet de også endel tid. Ergo mer å ta igjen, og mindre tid til kos nå før ferien.
I tillegg så skal begge mine opp i klasser som til høsten skal gjennom de nasjonale prøvene i norsk, engelsk og matematikk, så mye tid er satt av nå de siste ukene til å forberede dette.
Derfor ble det ikke så mye kos på slutten i år.
And how I got to where I am
|