|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!
Denne saken i Dagbladet, kanskje? |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!oppklaring: Jeg synes det er skummelt at ser ut til å være en økende trend at noen kvinner blir hjemme i årevis med barna fordi det går utover pensjonsrettigheter, livslønn, karrieremuligheter og evnen til å forsørge seg selv hvis man må. Jeg synes det er skikkelig bra for både barn og voksne i en familie hvis man deler på ansvaret for å skape rom og tid til familien. Men jeg synes ikke det er bra hvis fedrene må jobbe masse og dermed blir perifere i sin egen familie.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Mener du at jeg ikke lenger har hovedomsorgen for sønnen min nå som han har begynt i barnehage?
|
|
|
|
#104 |
|
kamerat
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Om stokk dumme damer absolutt må ha barn, ser jeg på det som en god ting å minske ungenes eksponeringstid for nekene så mye som mulig.
|
|
|
#105 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nå har jeg presisert, men ja, jeg synes det er litt historieløst. Det med fjott tror jeg imidlertid ikke jeg sa noe om.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Vi er ikke uenige, Sonja. Jeg er bare ørlitegrann mer militant enn deg. Vi er nok per def. karrierfolk her hjemme også, men både mannen og jeg tilpasser hverdagen slik at vi får familietid og er veldig bevisst på det, og da går det. I tillegg har vi jobber som gjør at vi kan være fleksible. Det har blitt gjort mye arbeid på hjemmekontoret her i huset etter leggetid i alle år.
|
|
|
|
|
#108 |
|
Ekvilist
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Nå får jeg vel dyrevernerne på nakken, men jeg kjenner at jeg er veldig glad for at denne dama er dyrlege og ikke menneskelege. Makan til nedlatende pisspreik. "Overlate barna til skolelei ungdom."
|
|
|
#109 |
|
Panzerekstremfeminist
|
....og hun....
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 22-10-11 kl 16:21. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jeg hørte Trude på radioen i dag
|
|
|
#112 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#113 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Mener du virkelig det, Floksa? Hvordan definerer du hovedomsorg? Mener du at det er barnehagen som har hoveomsorgen?
|
|
|
|
|
#115 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet er bare at dersom vi får en skikkelig økonomisk smell, så vil disse happymuffinsbloggerne fremdeles ha råd til å være hjemme, og de som allerede har det trangt vil få det uutholdelig trangt. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
can-jur
|
Om du regner på barnets våkne timer i løpet av en uke, for et barn med fulltidplass i barnehage så er ikke påstanden så fullgæli tullete, selv om det er tullete ment.
|
|
|
|
#117 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det har jeg gjort - vi regnet ut da pøbelprinsessen var liten. Her kommer det:
|
|
|
|
|
#118 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Men hvordan blir det om man tar med ferier, helgedager, sykedager, planleggingsdager mv? Jeg har ikke noe problem med å se hva du sier, men for barna mine og meg er det jo helt tydelig at vi foreldre stiller i en annen liga enn barnehagen.
|
|
|
#119 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Deres barn har jo ganske korte dager i barnehagen. Jeg vil tippe at du kan slenge på 1-2 barnehagetimer per dag hos veldig mange familier og da ser regnestykket plutselig helt annerledes ut. For ikke snakke om hvordan det ser ut etter at barna slutter med soving i barnehagen.
|
|
|
#120 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Men man snakker da ikke om at det er et problem at barna er så mye på skolen at skolen har overtatt for foreldre?
|
![]() |
|
|