Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tankevekkende om lekser?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-12, 17:07   #10
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes Katta sier det veldig fint og mener hun fremhever et helt vesentlig poeng som er avgjørende for hvordan jeg tenker omkring lekser i dag. Skolehverdagen i dag er så totalt annerledes en da vi var små, det er egentlig ikke sammenlignbarn engang.

Jeg kom hjem fra skolen i 13-14 tiden og hadde veldig mange timer igjen av dagen til lek og lekser. Min datter kommer hjem fra skolen i 1630-1700 tiden. Hun har da hatt en like lang dag på skolen som jeg har hatt på jobben.
Det er greit med litt lesing hver dag men ellers merker jeg at jeg har forandret syn på dette med lekser. Tror ikke det danner grunnlag for lærelyst å måtte sitte med mye skolearbeid igjen om kvelden når de allerede har hatt en lang dag. Slik sett er de vel ikke barn noe annerledes en voksene.

For oss fungerer leksehjelpen på skolen utmerket i år siden det er lærere som er ansvarlige. Må jo bare si at det er deilig at leksene er unnagjort på skolen slik at vi bare har igjen leselekse hjemme. Alle oppgaveark blir gjort på leksehjelpen.

Jeg er i full jobb så det finnes ikke noe alternativ til at barnet mitt er kortere tid på AKS, og ikke vil hun være det heller.

Nettopp derfor kommer Storebror til å slutte på SFO noen dager i uka fra tredje klasse. Nå har vi jobbet med selvstendighet i to år, nå klarer han å gjøre lekser alene. Det skal ha da gjøre mandager og onsdager neste år, fra 13.30 til 16.00 når vi kommer hjem. Da er ukas lekser unnagjort og alle ettermiddager fri til andre ting.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.