|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hva blir neste instans?På planleggingsdager planlegges det (eller gjøres andre mer eller mindre nyttige ting - gid vi hadde fått tiden til å planlegge...). Som regel er det 3 dager i elevenes sommerferie, en dag etter jul og en dag på slutten av skoleåret enten som to kvelder eller som en av de inneklemte dagene i mai.
![]() |
#83 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva blir neste instans?
Det er jeg helt enig i! Ja, alt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Kontrollfrik
Noen foreldre synes jo det. Og tror at det er planleggingdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Er frisk!
|
Ja, kurs er fint det - men det er svært varierende kvalitet for å si det mildt. Og når du står til halsen i årsplaner, klasseromsorganisering, spesialelever, nye fag, nye team, osv kunne det vært fint å faktisk kunne planlegge litt slik at man får mest mulig ut av ressursene.
![]() |
#86 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hva blir neste instans?På skolen der jeg jobber nå, har vi seks planleggingsdager, altså en mer enn det vi er pålagt. Vi har fire dager før skolestart og to dager i løpet av året. Den ekstra planleggingsdagen avspaserer vi av den tiden rektor disponerer oss i løpet av de første skoleukene (altså halvannen time her og en time der - ikke noe som merkes, siden vi uansett står til halsen i akuttplanlegging i denne perioden).
![]() |
#87 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hva blir neste instans?Vi er også et lærerektepar som sliter på planleggingsdager, for her har skole og barnehage fri samme dager. Vi må jo bare fint ta fri annenhver planleggingsdag, for å ha med en toåring på jobb fungerer relativt dårlig gitt.
![]() |
#88 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja det funker dårlig, men det er dessverre hverdagen for mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
i tåkeheimen
|
Får du permisjon da?
![]() |
#90 |
Kontrollfrik
Vi får permisjon med lønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
i tåkeheimen
|
På kursdager i løpet av året går nok det greit hos oss også, men dagene før skolestart er verre. Da blir jeg pent bedt om å forsøke å ordne det på annet vis. Og forstår det jo også, siden nye team og sånt gjerne skal samkjøres disse dagene. Da er det jo håpløst for ens egen del å være borte også. Rektor er forøvrig fleksibiliteten selv ellers i skoleåret.
![]() |
#92 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva blir neste instans?Ja, det er ikke noe ideelt her heller, men poenget mitt var at vi har krav på velferdsperm med lønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Er frisk!
|
Jeg får permisjon med lønn. De velger heller det enn å få planleggingsdagen til 40 stykker ødelagt av småbarn. Noen ganger har de organisert barnepass på jobb siden vi er mange småbarnsforeldre. De kunne selvsagt valgt å gi oss permisjon uten lønn, men foreløpig har de holdt seg til den velvillige linjen. Jeg tror de er redde for at vi ellers tar med oss barna på jobb.
![]() |
#94 |
Er frisk!
|
Men hva gjør du da? Tar en feriedag? Det kan ikke vi siden vi har tvungen ferie i juli. Tar barnet med på jobb likevel? Finner barnepass i nabolaget? Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort hvis vi ikke hadde fått ha med barna på jobb eller fått fri med eller uten lønn, toåringen kan jo ikke være alene hjemme heller. De to andre kan fint være hjemme en dag hvis det kniper, men ikke toåringen.
![]() |
#95 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva blir neste instans?Vi må ta fri uten lønn fordi antall dager ikke går opp. I fjor var det ni planleggingsdager, og så var det stengt i romjulen som var tre dager og påskeuken før skjærtorsdag. Og så er SFO stengt hele juli, og da er det ingen andre tilbud her. Totalt ca 23+9+3+3= 39dager. Heldigvis er vi to stk med 25 dager hver. Og har vondt i hjertet fordi våre barn ikke får høstferie og vinterferie slik som de fleste andre barna.
![]() |
#96 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva vi gjør? Nei det har vært forskjellige kriseløsninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva blir neste instans?Ni planleggingsdager? Ikke ni skolefrie dager? Men ni dager hvor du vet at lærerne hadde planleggingsdager?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Tittel og tittel....
|
Men for foreldrene så spiller det jo forsåvidt ingen rolle om det er skolefrie dager eller planleggingsdager, er det stengt så er det stengt.
![]() |
#99 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva blir neste instans?Jeg har ikke lest hele tråden. |
![]() |
![]() |
#100 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Husk at det var fem i barnehagen og fem i skolen og en dag var felles. Hvorvidt lærerne eller førskolelærerne faktisk planla vet jeg ikke, men på planene vi fikk er de omtalt som det.
![]() |
|
|