Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tolerant er du overfor andres tro?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-07, 18:24   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tolerant er du overfor andres tro?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi så nettopp i går den episoden av House der dr. House svarer følgende på om han virkelig opplever det som mer fortrøstningsfullt å tro at det ikke finnes noe liv etter døden: I find it more comforting to believe that this simply isn’t a test. Jeg har veldig sans for den tanken.

Jeg også.

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Vil ikke si at det er noe bevis ut i fra det jeg sier.... Det jeg nevner er forskning i forhold til sorg og krise hos barn. Det er jo godt at de ved å tro på en himmel eller noe annet får en hjelp i det, uten at alle må til psykologer og andre fagpersoner for å komme gjennom sorg. Noen trenger selvfølgelig det også, men jeg syns det er viktig, der det er mulig, at de nærmeste er ressurspersonene. Når man tilkaller psykologer kan man fort få en oppfatning av "sykeliggjøring" av normale reaksjoner. Men noen trenger den hjelpen, helt klart.

Hvem kan fort få oppfatninger av sykeliggjøring? Barn som opplever kriser bør så absolutt få tilbud om mer omfattende hjelp istedet for å bli presentert en "himmel" som erstatning. At de som allerede tror på dette finner trøst i det, blir noe annet. Jeg skal ha meg frabedt at mine barn blir indoktrinert med slikt. Det kaller jeg "prakking" og er grov overtramp. De nærmeste ressurspersonene blir selvsagt ikke borte selv om man får hjelp av kvalifisert personell. Og mener du at jeg ikke kan være en ressursperson fordi jeg mangler en kristen tro?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.