Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 14:58   #23
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Vet ikke helt hva man skal si til dette jeg. En del alternativer spiller seg av i hodet mitt.

Litt interessert:
Tror dere dette ut fra dere selv, eller fra bekjente?

Litt moralsk:
Grunnen til at jeg stusser er at jeg og mine venner pleier å kunne stå for teite ting vi har gjort uten å skylde på andre. Og jeg har ingen venner som hadde kommet til å gjort noe så bæle teit.

Snobbete:
Er det sånn det er i deres samfunnslag?

Bysnobb:
Dere har så mange rare skikker der ute i landdistriktene.

Direkte hurpete:
Hva vet dere om hva andre folk gjør eller ikke gjør? Trodde ikke dere hadde noen venner jeg.

Saklig:
Det er lite som tyder på at andelen falske anklager for voldtekt står i noe som helst i forhold til det store antall som ikke blir anmeldt til politiet.

Man trenger ikke ha venner for å være en menneskekjenner.

Jeg kan tenke meg å snu på flisa. Har du aldri hørt om, eller kjenner du ingen, som har blitt anklaget for voldtekt og benektet voldtekten? Men som samtidig innrømmer å ha hatt sex med vedkommende?

Innebærer dette da:

a) Alle menn lyver

b) Alle kvinner lyver

c) Både kvinner og menn kan lyve

d) To personer som opplever det samme kan oppfatte det ulikt

Jeg holder en knapp på c) og d). Alle kan lyve. Men man trenger ikke lyve for å ha ulik oppfatning av ting.

Jeg kjenner to menn som har blitt anklaget for voldtekt, og hvor den ene innrømmet sex, men benektet voldtekt. Årsak: Han oppfattet det som at jenta var med på leken helt frivillig. Han tvang henne ikke. Men hun mener at hun ikke ville, og ergo var det voldtekt. Hvem av dem "snakker sant"? Hvem var "skyldig" i noe?

Og den andre: Han benektet i det hele tatt å ha hatt sex med jenta. Det fantes heller ingen bevis. Siden jeg kjenner han er jeg tilbøyelig til å tro hans versjon. Spesielt siden jenta i ettertid også anklaget en annen en for den samme voldtekten.

Konklusjon? Det finnes forstyrrede individer av begge kjønn. Det finnes menn som med fullt overlegg voldtar kvinner. Men det finnes også kvinner som "ombestemmer seg" etterpå, og anklager i hytt og pine.

Det finnes kvinner som ikke skjønner at de med sin atferd kan erte på seg de forstyrrede individer. Da mener jeg VIRKELIG forstyrrede. En potensiell voldtektsmann er jo mer eller mindre gal eller utilregnelig, derfor må også kvinner ta litt ansvar for seg selv.

Det er liksom litt som at det ER dumt å iføre seg Ku Klux Klan kostyme og vandre inn i de svarteste bydelene i New York. Du kan ikke bare da stille deg uforstående hvis du blir banket opp - og påberope deg klesfrihet. Av og til har våre handlinger, atferd, språkbruk eller påkledning en innvirkning på andre, på godt eller vondt. Og det må vi selv også faktisk ta litt ansvar for.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.