Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-13, 01:23   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Oki, jeg bare lurte. Mannen min er nemlig styreformann og -medlem i flere selskaper og øk. dir og han klarte å få det til, selv om det fordret litt fleksibilitet og annerledes måte å jobbe på.

Det er i hverfall altså ikke nødvendig/påkrevet å være helt borte fra jobb når man tar ut perm, og det var vel egentlig det jeg lurte på.

Jeg tror nesten det er verre å få til hvis man er en av veldig få håndtverkere i et lite firma enn dersom man er sjef. Sjefer har travle hverdager og de er viktige og kan vanskelig bli helt borte, men de kan ofte flekse litt. De som bærer et lite firma kan ha større problemer med å redusere aktiviteten da det kan medføre katastrofalt tap av kundemasse.

Og for at man skal få til å dele permisjon er man avhengig av å ha to velvillige arbeidsgivere. Hvis bare en av dem synes at deltid er en fin ting er man i grunnen like langt. Men jeg vil anbefale det, det er en veldig fin måte å ha permisjon på. Litt kontakt med jobb, mye hjemme lenge. For begge to.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.