Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-13, 01:49   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Kvinnelige frisører er i stor grad i akkurat samme bås. De får det til fordi de må. Menn mener de ikke må, men det burde de. Mannen min er en enmannsbedrift så jeg vet nøyaktig hvor vanlig det er at menn i hans stilling påstår at det ikke går. Klart det går. Det er bare tungvint.

At selvstendig næringsdrivende burde fått bedre støtteordninger er en annen sak.

Jeg vet ikke om jeg er enig med deg i at det må gå for alle, det er grenser for hvor tungvint det bør være og hvor mye man skal måtte tape på å få det til. Så må vi leve med dette noen år, men jeg håper tvangen på et tidspunkt kan oppheves.

Og selvfølgelig er det likt for damer i tilsvarende yrker. Men akkurat der kan vi ikke fraskrive oss biologien. Kvinner er gravide, kvinner føder og kvinner må gjennom barseltiden. Menn må faktisk ikke det og jeg ser ikke helt poenget med å late som om de er tilsvarende knyttet til fødselsforløpet. Etter barseltiden kan pappaer til frisørmammaer også fritt overta permisjonen, hun må faktisk ikke være borte mer enn 2 mnd hvis hun ikke vil og hun holder seg frisk. Men det siste må faktisk kvinner som blir gravide ta høyde for at de kanskje ikke kommer til å være. Svangerskap og fødsel kan aldri bli likestilt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.