Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Finnes det fattige i Norge, tror dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 23:21   #11
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det fattige i Norge, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg kommenterte avsnittet ditt, og måten du skrev det på. Det jeg mente å få fram er at en hel kaskade med begivenheter skjer ikke helt av seg selv, uten at en har mulighet til å påvirke utfallet.

Mye kan gå galt, men alt skjer ikke med alle. Fattigdom er nært knyttet til sosiale problemer; sosial isolasjon, marginalisering, stigmatisering, psykiske plager, skam, taperfølelse, at en føler at en ikke er verdig medborger i samfunnet. Ting som resulterer at en stikker hodet i sanden, framfor å søke hjelp på tidlig nok tidspunkt.

Nå skrev ikke jeg at man ALLTID kan gripe inn selv, jeg mener at man ofte kan. Gjerne oftere enn det en selv tror. Det er da vesentlig å kunne dele problemene sine med andre, og få belyst ting fra flere vinkler.

Er du alvorlig og uforskyldt syk så har en ofte ikke krefter å få ordnet opp i ting. Ikke alltid er det så enkelt som du lister opp heller. Å oppsøke ulike kontorer tar tid og krefter.
At noen også får psykiske problemer i kjølevannet av dette er vel ikke så rart når en opplever at livet får en sånn vending, en frykter for sitt liv, videre fremtid og i tillegg sin økonomi.
Jo det er mange tilfeller som uforskyldt opplever dette.

Ellers er jeg enig i at i at det nok er tilfeller hvor en ha tatt andre valg og endret sin situasjon.
Men ofte er det lett for oss andre som har det ok å se løsningene og hva andre burde ha gjort.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.