|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om bursdager og selvbestemmelse
Det er forsøkt flere ganger. Men lykkes ikke. Vi bruker ikke mer energi der.
|
|
|
#42 |
|
Ringskrømt
|
Nemlig. Det handler om å tenke seg om, og det motsatte tror jeg er årsaken til at mange lar barnet plukke fra øverste hylle uten å ofre fellesskapet og konsekvensene en eneste tanke. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Om bursdager og selvbestemmelseTakk for oppklaring av antall. Jeg så ikke det, og lette nok ikke grundig nok. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Tittel og tittel....
|
Om det er samme historien jeg leste, så handlet det om ei jente som pga at hun var redd for å bli eksludert selv ikke ville be de "upopulære".
|
|
|
|
#45 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Om bursdager og selvbestemmelseHer har de oppfordret og jobbet for felles bursdager og inkludering fra barnehage til skole. Hvert eneste foreldremøte for eldste i 6 klasse siden 1 klasse har hatt det som oppfordring og tema og en forklaring rundt det fra lærer. I barnehagen var de også opptatt av det og pratet med oss foreldre. Kjempebra at de er så obs på det. Jeg er litt mer usikker på foreldremøtene for yngste i 3 klasse, der har mannen min møtt opp mest.
|
|
|
#46 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Kanskje det, og det må være lov. Man da får man også la være å sutre over at få/ingen kommer. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om bursdager og selvbestemmelseInvitasjoner som blir levert ut mer enn en uke før bursdagen kan gå i glemmeboka hos oss. Og jeg hater virkelig gi beskjed uansett. Vi gir beskjed om vi ikke kommer når invitasjonen kommer i hus. *ønsker et enkelt liv* |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å hate at man skal gi beskjed uansett. En sms, hvor lang tid tar det liksom ...
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-12-13 kl 10:54. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
By the Sea
|
Å gi beskjed uansett er en god måte for vertskapet å sikre seg at alle har mottatt og lest inviasjonen. Jeg kjenner at jeg synes det er helt irrelevant om noen voksne skulle hate (!) å måtte sende en sms uansett om de kommer eller ikke, når en slik praksis er en god måte å forebygge negative overraskelser for små bursdagsgjester.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 11-12-13 kl 12:16. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Den prøvde jeg meg på også, og det var konsekvent de som kom som ga beskjed. Lurer på om resten leste "Gi beskjed om du kan kom...." og tenkte "Nei, det kan vi ikke, så da kaster jeg den" uten å lese resten?
|
|
|
|
#51 |
|
Rockesøster
|
Sv: Om bursdager og selvbestemmelseJeg synes dette er en vanskelig debatt, og er nok preget av å ha et barn som er et unntak, og der det ikke var aktuelt å be barn som gjorde hverdagene hennes vonde og vanskelige. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Om bursdager og selvbestemmelseI vårt barneselskap i helgen var det en håndfull inviterte som ikke kom. To gav ikke beskjed. Den ene stusset jeg over, siden de vanligvis gir beskjed, og tenkte jeg skulle sende en ekstra melding. Men det kom bort for meg. Og i går kom de og var så lei seg, de hadde rett og slett glemt det hele i førjulskaoset.
|
|
|
#53 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
I sist bursdag her fikk jeg veldig god hjelp til dette av en fantastisk mamma til et annet barn på trinnet. Jeg vet de er naboer og bytter på å følge barna til skolen, og hun kom bort til meg helt av seg selv en dag, og sa "Jeg kommer til å gjøre en liten innsats for at A... skal komme i bursdagen, for det vil være velidg positivt for henne". Hennes egen datter var ikke engang invitert, hun går i ei av de andre gruppene. Denne mammaen snakket mye med foreldrene til den inviterte jenta, forklarte hvor vi bodde, tilbød seg å skysse, forklarte hva som er vanlig å gi i gave, garanterte at hun ikke kom til å bli servert noe hun ikke burde spise etc. Og jenta kom, og strålte.
|
|
|
#54 |
|
navnet sjemmer ingen
Det er en av de millionene småting som jeg hater å bruke tid på. |
|
|