|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#401 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bonde skjøt hundUsikker på om denne har vært linket til i tråden, jeg har mistet oversikten. Men hvertfall: http://www.aftenbladet.no/meninger/k...l#.U-YR6KgzEeM
|
|
|
|
#402 |
|
Metallica!!
|
Sv: Bonde skjøt hund
Men hun er jo et prakteksempel på idiotiske hundeeiere, både hun og de andre i hundehjelpen ser på lover og regler som forslag de kan velge å følge. Båndtvang fnyser de av og de går ikke av veien for å bryte loven på mange andre områder for så å skryte av det på hundehjelpens blogg.
|
|
|
#403 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå skal du høre her. I Norge har vi en helt spesiell lovfestet rett som kalles Allemannsretten ( I de aller fleste land kan grunneiere stanse fri ferdsel over sin eiendom, og gjør det også!). Denne retten gir deg lov til å ferdes på andres eiendom, den gir deg rett til å telte, plukke bær og lignende ting. Men ikke glem at du bare er en gjest på mark som andre eier. Du har ingen rett til å "føle deg trygg", særlig ikke på bekostning av av eierens levebrød. Det er folk som deg som gjør at jeg en sjelden gang kan tenke at allemannsretten er noe dritt, for det mener jeg egentlig ikke, men det hadde vært fryktelig mye enklere.
Kart, kanskje? |
|
|
|
|
|
#404 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bonde skjøt hundLeste dette i VG i dag : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/f...tt/a/23271283/ |
|
|
|
|
|
#405 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hundTrusler hører ingensteds hjemme. Stakkars familie! |
|
|
|
|
|
#406 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundEn helt annen type sak, men et eksempel på hvor ille det kan gå når løse hunder jager sauer: http://www.adressa.no/nyheter/nordtr...le10007522.ece |
|
|
|
|
|
#407 |
|
Epikur
|
Sv: Bonde skjøt hundÅ, jeg skulle ønske hester dreit i oppkjørselen vår! :har roser:
|
|
|
#408 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg vil tro hestemøkk er en smal sak å få tak i? Ta med bøtte til nærmeste stall så gir de sikkert villig vekk |
|
|
|
|
|
#409 |
|
This is normal!
|
"Alle dyr er like, men noen er likere enn andre." : orwell :
|
|
|
|
#410 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundSøsteren sin hund løp etter sauer og et lam døde. De la seg selvfølgelig helt flate, varslet bonden og tilbød han erstatning for lammet. Det er hundeeiers ansvar. Det skal ikke så veldig mye til og det er ikke alltid lett å ha kontroll på en ellers lydig hund når den først får lyst til å jage. Jeg finnes ikke redd hund selv, men etter at hundeiere som driter i båndtvangen har gjort at junior er livredd hunder blir jeg skikkelig irritert når jeg ser dette og synes det er mange uansvarlige hundeeiere. Junior har blitt så redd at det er hemmende og vet nesten ikke hvordan vi skal angripe problemstillingen. Det hjelper ikke det spøtt at hundeierne lattermild forklarer at hunden er snill og bare ville leke. |
|
|
|
|
|
#411 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundNå sitter jeg og titter ut kontorvinduet mitt ned på gaten. Det ligger en Jernia-butikk der, og foran den sitter det nå en svær rottweiler løs. Dvs, den har bånd, men det holder den selv. Eieren er sikkert inne i butikken. |
|
|
|
|
|
#412 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bonde skjøt hundEieren synes sikkert det er kjempekult, men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan slenge båndet rundt noe sånn at det er klart at den faktisk ER under kontroll. Jeg hadde fort blitt litt småstresset med småbarn rundt en sånn hund. De hadde blitt kjempefascinert og hadde ikke nødvendigvis forstått at dette tilsvarte en bundet hund = IKKE gå bort.
|
|
|
#414 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bonde skjøt hundJeg har alltid antatt at hundeeiere vil vise at de har sååå lydig og grei hund at den ikke trenger å gå i bånd. Hvem pokker lar en rottweiler sitte løs midt i en by? Greia er jo at eierne ikke kan kontrollere hva omgivelsene til hunden finner på, og jeg vil påstå at enhver hund kan reagere med å bite/jage i enkelte sammenhenger. Sikkert ikke så sannsynlig at det inntreffer noe som kan provosere hunden i løpet av to minutter utenfor Jernia, men hvis det gjorde det, ville hundeeieren vært ansvarlig, uansett hvor dumt menneskene som hadde provosert/skremt hunden hadde oppført seg. Jeg hadde gått i stor bue utenfor en løs rottweiler siden jeg ble bitt av en (såå snill, biter alaadri... |
|
|
|
|
|
#415 |
|
Har diplom
Sv: Bonde skjøt hundJeg kan informere om at jeg hadde Rottweiler i stua i går kveld. Sånn helt plutselig, for verandadøra sto åpen. |
|
|
|
|
|
#416 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Bonde skjøt hundAllemannsretten er en veldig fin ting Note, dog må jeg si at å bli skjelt ut av en hundeeier for at jeg ba ham ha bikkja si i bånd på min utmark, i båndtvangtida, fikk meg til et bittelite sekund ønske retten til en viss varm plass.
|
|
|
|
|
|
#417 |
|
Har diplom
Sv: Bonde skjøt hundHar ikke hagle. |
|
|
|
|
|
#418 |
|
Bedreviter
|
Hagler er jo sooo last month! Jeg stemmer for bazooka. Det vil skape mye kulere avisoverskrifter. |
|
|
|
|
|
#419 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundhttp://www.dagbladet.no/2014/09/11/n...vang/35232199/ |
|
|
|
|
|
#420 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Bonde skjøt hundMen merk påtaleunnlatelse for hundeeieren, og skikkelig pekefinger hva båndtvang angår. Det var på sin plass. |
|
|
|
![]() |
|
|