Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.
Hvorfor må alle spise vegetarisk mat? Hvorfor bestemmer hun hva dere skal spise? Jeg omgås jo nesten kun veganere så sånn sett er det alltid enkelt, men det hender jo at jeg spiser med alt-etere og i MITT hus spiser alle vegansk uansett, men er jeg på besøk hos andre kunne det ikke falle meg inn i måneskinn å bestemme hva DE skulle spise?
Fordi man ikke gidder å lage to retter til en enkel boksirkel? Fordi jeg ville føle det veldig frekt å servere noe en av deltakerne ikke kan (vil) spise?
Selvsagt kunne vi syv andre spist kyllinggryte mens hun fikk noe annet - hun "bestemmer" jo ikke hva vi andre spiser, men i praksis blir det altså vegetarisk på hele gjengen. Noe som jo ikke er et stort problem, men det hadde det blitt hvis flere rundt bordet hadde sine andre, like sterke preferanser.
Nå er ikke denne vegetarianeren mer "hysterisk" enn at hun fint spiser pizza hvor den ene halvparten inneholder kjøtt og den andre ikke, så det går helt fint altså. Det er bare tankegangen at alle andre bare må tilpasse seg til at jeg har valgt å utelukke en hel matgruppe, jeg synes er litt snodig.
Selvsagt kan vegetarianeren ta med egen mat, men de jeg kjenner pleier ikke å gjøre det.