|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)
Jøss, har du spurt alle 50 legeparene om de vaksinerte barna sine? |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#63 |
|
Glamorøs
|
Nei, men når Michayla snakket om "hjernehinnebetennelses vaksinen" regnet jeg med at hun snakket om Prevenar og svarte på det.
Nei, den virker best på små barn. Jeg fikk heller ikke tilbud om denne vaksinen, og selv om jeg personlig syns de kunne valgt å sette den inn i vaksinasjonsprogrammet tidligere, så er det snakk om en overgangsperiode. Så alle barn som blir født nå, de får den.
|
|
|
#64 |
|
anglofil
Hvem har sagt at leger ikke vaksinerer? Hvor står det? I mitt tilfelle har jeg kun snakket om erfaringer jeg har, ingen har, så vidt jeg har sett, sagt at "leger ikke vaksinerer". |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Glamorøs
|
Beklager, mange leger da. Det er jo tydeligvis det dere vil frem til? Man skal kjenne et betydelig mengde av Norges (eller verdens) leger og vite at de ikke vaksinerer barna sine før jeg gidder å legge det til grunn for noe som helst.
|
|
|
#66 |
|
Fortynnet
|
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)Jeg føler meg overhodet ikke trygg på vaksiner, etter at min eldste sønn ble alvorlig syk etter trippelvaksinen i 1987. (Kikhostedelen i den er senere forbedret). De to neste barna mine fikk ikke kikhostevaksinen, men min yngste fikk den i samråd med barnelege. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)I "gamle" dager hadde de jo kvikksølv og alt mulig skit i vaksinene, som jo nå skal være forbedret. Jeg vaksinerer definitivt mot kikhoste, for jeg har jo hatt en unge som var dausjuk av det.
|
|
|
#68 |
|
Mother of Dragons
|
Men Lisa da, jeg aksepterer jo at det du sier er sant, det jeg betviler (som jeg sa) er at leger vaksinerer mindre enn andre yrkesgrupper.
|
|
|
#69 |
|
anglofil
Dette vet du mer om en meg men ja, svigerinnen min er almennlege og det er jo fastlegen min også! |
|
|
|
|
|
#70 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)De bruker fremdeles kvikksølv i vaksinene, men i mer fortynnet form. Formaldehyd også. Leste gjennom hva vaksinene inneholdt på DB, og ble litt sjokkert. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)Du har gjerne også lest forskningsrapportenen på om det er skadelig eller ikke?
|
|
|
#72 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Jeg tror du skal skifte kilde, når det gjelder seriøs dokumentasjon om vaksiner. |
|
|
|
![]() |
|
|