Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Jøss, har du spurt alle 50 legeparene om de vaksinerte barna sine?
Helt greit det men min erfaring er det motsatte - hvorfor er det så vanskelig å akseptere? Helt greit for meg at vi har forskjellige erfaringer med de leger / helsepersonell som vi kjenner.
Men Lisa da, jeg aksepterer jo at det du sier er sant, det jeg betviler (som jeg sa) er at leger vaksinerer mindre enn andre yrkesgrupper.
Om og jeg har spurt så mange andre leger? Har faktisk det ja, det var en diskusjon om dette i media rett før vi hadde reunionfest hvor vi snakket om dette, vi var ca 40 på festen. Nå i dag har jeg spurt 23 kollegaer (gikk en runde i kantinen) om 1) Tror du leger vaksinerer mindre enn andre yrkesgrupper og 2) vaksinerer du barna selv. Samtlige sa nei på det første og ja på det andre.
Men jeg kom på en grunn til at vi har forskjellige erfaringer: jeg kjenner stort sett sykehusleger, det kan være annet med almennpraktikere om det er de du snakker med. Sykehusleger forholder seg generelt sett mye mer strikt i forhold til retningslinjer og til studier enn almennpraktikere.