Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 23:38   #41
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)

Snodig da at barn som er litt svaklige av seg blir anbefalt enkelt vaksine for det er mindre tøfft for kroppen.

Vi og ble anbefalt dette, men legen kunne ikke oppdrive den da den var ute av produksjon.

En slikt utsagt for meg da til å tro at jo flere vaksiner en putter i kroppen samtidig til et barn hvor ikke immunforsvaret er ferdig utviklet jo tøffere blir det for kroppen.

Kan jo og hende at hvis barna fikk en og en at man da ungikk uvel og feber i dagene som kommer. (synser)

Et stikk tåler man, fort over..
Mine reagerte ikke en gang ikke de i gruppene vi var i heller og mange barn har det for opptatt til å reagere annet enn litt forbauselse og sutring.
Noen vræler men det går fort over.

Kommer og an på oppførselen til moren, det har jeg sett og hørt om.

Jeg tror faktisk at hvis man fikk velge å ha dem oppdelt eller ikke, så ville flere vaksinert for da fikk de mulighet til å dele den opp.

En annen vaksine som jeg synes er viktig at kommer i vaksinasjonsprogrammet enn vannkopper er hjernehinnebetennelses vaksinen.
Den får ikke alle barn en gang, den må man betale selv, selv om de fleste som får denne sykdommen er over 3-4 år.

Vannkopper er ikke farlig i seg selv og veldig sjelden følger det med ekstra, mens hjernehinnebetennelse er farlig i seg selv hvis en ikke får behandling tidsnok.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:40   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, der nevner du et godt eksempel på en vaksine jeg ikke er interessert i for mine barn. Verken hjernehinnebetennelse, vannkopper, influensa, den der nye for jenter o.l. ser jeg noen grunn til å ta. Ergo er jeg mot obligatoriske vaksiner slik det var nevnt over.

Gammel 02-09-07, 23:42   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Den får ikke alle barn en gang, den må man betale selv, selv om de fleste som får denne sykdommen er over 3-4 år.

Jo, alle som er født etter en viss dato får den. Så fremover nå så får alle den. I en overgangsperiode hadde man endel barn som fremdeles kunne ta den, men som måtte betale den selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:48   #44
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Har vannkopp vaksinen blitt del av vaksineprogrammet nå?
http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=158474

Massevaksinasjonsprogrammet var en nødvendighet i samfunnet da kvinner begynte å jobbe i større grad. Da jeg var liten hadde vi jo alle disse barnesykdommene men "mamma" var jo ofte hjemmeværende da så det var stor sett ikke noe problem at vi var borte fra skolen i mange uker.

Dette er ikke noe jeg har funnet på men noe legen min fortalte meg (jeg presset henne på å fortelle om hun hadde vaksinert barna sine fordi jeg vet mange leger ikke vaksinerer!). Det blir jo også mer eller mindre bekrefet av Folkehelseinstituttet at selvfølgelig ligger det også samfunnsøkonomiske hensyn bak noen av de vaksinene som har kommet.

Meslinger er ikke å spøke med men ikke noe man dør av i Norge. Får man det i et land uten tilstrekkelig helsetibud kan det være farlig.

Jeg har vaksinert bare så det er sagt men skjønner godt de som velger å la være eller vente. Hadde vi ikke reist til visse deler i verden så hadde vi ventet til 2 år, slik de gjør i Japan.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:54   #45
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jo, alle som er født etter en viss dato får den. Så fremover nå så får alle den. I en overgangsperiode hadde man endel barn som fremdeles kunne ta den, men som måtte betale den selv.

Mnja, det er ikke helt riktig. Alle barn som fødes nå tilbys pneumokokkvaksine (som beskytter for noen av de infeksjonene som er mest alvorlige for de under 2), men ikke alle barn får tilbud om Meningokokk-C vaksine som er en annen type hjernehinnebetennelse som rammer mange flere. Mange europeiske land tilbyr Meningokokk C vaksine i det ordinære programmet.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 00:00   #46
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vaksinerer barna mine, men er ikke helt overbevist om det geniale i at pjokken på et og et halvt har, til hver "session" skulle hatt den normale MMR-vaksinen og den nye pneumokkvaksinen samtidig, altså to stikk på en dag. Hvis han reagerer på en av de vil jeg gjerne vite hvilken...

Ergo har jeg vært vanskelig mor og krevd to forskjellige timer til de to vaksinene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 00:01   #47
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nettopp, man er under 3 år for å få denne vaksinen om ikke enda yngre.
Hvorfor bare beskytte de minste, som ikke er i den store risikogruppen som det større barn er-
Verken jeg eller mine venninner fikk tilbud om denne vaksinen når våre barn var rett over 2 år og 3+

Virker den bare på små barn eller under en viss alder eller er det penger igjen som råder?

Gammel 03-09-07, 00:03   #48
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor bare beskytte de minste, som ikke er i den store risikogruppen som det større barn er-
Verken jeg eller mine venninner fikk tilbud om denne vaksinen når våre barn var rett over 2 år og 3+

Virker den bare på små barn eller under en viss alder eller er det penger igjen som råder?

Enda yngre. Vi har ikke fått tilbudet.

Gammel 03-09-07, 00:07   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jan`06 var det første kullet (Uff, for et dumt ord. Noen som har noe bedre?) som fikk den gratis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 00:10   #50
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Prevenar virker best på små barn, ja.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 00:28   #51
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Nei det virker ikke slik. Da hadde man ikke vaksinert overhode. Denne typen argumenter blir for dumme.

Det er nok ikke alle foreldre som hadde ønsket å flerdobble antallet sprøyter heller.

Hmm, de har jo allerede sagt at det blir for dyrt med å produsere enkelt vaksiner, så helt på jordet er jeg ikke.
Legen min sa og det-

Var ikke snakk om å ikke vaskinere i det hele tatt og det skjønte vel du og.....

Men de spare MANGE penger ved å samle flere vaksiner i en, så for meg blir det dumt å ikke tro noe annet.

Skulle gjerne betalt alle vaksinene selv jeg hvis det var nødvendig for å få de enkeltvis.
Så kan de som vil få de gratis i følge dagens vaksine dose.

Men har vi det valget? Nei.

Gammel 03-09-07, 01:32   #52
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vaksinene må jo produseres om det er for 1 eller 5 sykdommer den skal virke for. Så så mye billigere tror jeg ikke det blir.
Det må jo også forskes på hvike vaksiner man kan ta sammen osv osv.
Den biten slipper man jo ved enkelt vaksiner.

Når HIB ble blandet med de andre, måtte de anre endres på for før kunne de ikke blandes.
(Det er vel trippel den blandes med er det ikke?)
Det er jo ikke gratis å sjekke ut slike ting heller vil jeg tro.

Gammel 03-09-07, 02:07   #53
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Har vannkopp vaksinen blitt del av vaksineprogrammet nå?
http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=158474

Massevaksinasjonsprogrammet var en nødvendighet i samfunnet da kvinner begynte å jobbe i større grad. Da jeg var liten hadde vi jo alle disse barnesykdommene men "mamma" var jo ofte hjemmeværende da så det var stor sett ikke noe problem at vi var borte fra skolen i mange uker.

Dette er ikke noe jeg har funnet på men noe legen min fortalte meg (jeg presset henne på å fortelle om hun hadde vaksinert barna sine fordi jeg vet mange leger ikke vaksinerer!). Det blir jo også mer eller mindre bekrefet av Folkehelseinstituttet at selvfølgelig ligger det også samfunnsøkonomiske hensyn bak noen av de vaksinene som har kommet.

Meslinger er ikke å spøke med men ikke noe man dør av i Norge. Får man det i et land uten tilstrekkelig helsetibud kan det være farlig.

Jeg har vaksinert bare så det er sagt men skjønner godt de som velger å la være eller vente. Hadde vi ikke reist til visse deler i verden så hadde vi ventet til 2 år, slik de gjør i Japan.

Det var Japan ja.. var litt usikker om det var Japan eller Kina..

Har og hørt at mange leger ikke vaksinerer.
Hva vet de som ikke vi vet?

Helsesøster sa og at de var pålagt av helsemyndighetene å anbefale og overbevise foreldre om at de må vaksinere.

Min siste koselige helsesøster fortalte dette, samt at hun skjønner godt at folk er betenklige mot MMR, men tanke på blandt annet egg allergi.

Hennes medsøstre ble stein gale da jeg sa at jeg ikke skulle ha MMR før etter 2 år på sistemann, samt at jeg skal ha den oppdelt.

De var så sinte og rappe i kjeften og hyttet med at det er kun legen som kan bestemme og at det bare var vås at vi skulle vente.

(de som var på kontoret visste da ikke om våres forhistorie med vaksine var)

Sa bare at det ER legen som har bestemt det.

Men han fikk ikke tak i den da det var utsolgt overalt og det var ikke sikkert at de fikk tak i heller.
Noe de ikke gjorde da de sluttet å produsere.

Gammel 03-09-07, 08:42   #54
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Det var Japan ja.. var litt usikker om det var Japan eller Kina..

Har og hørt at mange leger ikke vaksinerer.
Hva vet de som ikke vi vet?

Helsesøster sa og at de var pålagt av helsemyndighetene å anbefale og overbevise foreldre om at de må vaksinere.

Min siste koselige helsesøster fortalte dette, samt at hun skjønner godt at folk er betenklige mot MMR, men tanke på blandt annet egg allergi.

Hennes medsøstre ble stein gale da jeg sa at jeg ikke skulle ha MMR før etter 2 år på sistemann, samt at jeg skal ha den oppdelt.

De var så sinte og rappe i kjeften og hyttet med at det er kun legen som kan bestemme og at det bare var vås at vi skulle vente.

(de som var på kontoret visste da ikke om våres forhistorie med vaksine var)

Sa bare at det ER legen som har bestemt det.

Men han fikk ikke tak i den da det var utsolgt overalt og det var ikke sikkert at de fikk tak i heller.
Noe de ikke gjorde da de sluttet å produsere.

Leger har heller ikke "lov" til å fraråde vaksiner, dvs de skal oppmuntre til det så langt det lar seg gjøre (uten at det blir uforsvarlig mtp allergier osv). Hvis du spør en lege om de vaksinerer selv så vil nok flere få til svar at de ikke trenger svare på spørsmål hva de gjør personlig.

Det som jeg synes er fint er at takket være det faktum at flere og flere foreldre begynte å stille spørsmåltegn ved alle vaksinene som ble innført så har visst innholdet av kvikksølv og en del annen faenskap som ble tilført vaksinene blitt kraftig redusert eller fjernet. Slikt sett er vel vaksinene mye tryggere i dag en de var bare for en 5-6 år siden. Noen som vet mer om dette?

Gammel 03-09-07, 09:21   #55
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Vaksinene må jo produseres om det er for 1 eller 5 sykdommer den skal virke for. Så så mye billigere tror jeg ikke det blir.
Det må jo også forskes på hvike vaksiner man kan ta sammen osv osv.
Den biten slipper man jo ved enkelt vaksiner.

Når HIB ble blandet med de andre, måtte de anre endres på for før kunne de ikke blandes.
(Det er vel trippel den blandes med er det ikke?)
Det er jo ikke gratis å sjekke ut slike ting heller vil jeg tro.

Det er ikke produksjonen av vaksinen som koster så velig mye mer, det er vel heller det å sette såpass mange ekstra stikk.

Litt hypotetiske tall.
Si 100 000 barn trenger 4 ekstra sprøytestikk, dvs timer på helsestasjonen. Si kostnadene på det er 100 kroner per gang (er nok høyere) 40 millioner ekstra blir det

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 09:57   #56
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.vof.no/

Jeg har valgt å følge vaksinasjonsprogrammet for alle ungene. Men jeg har full forståelse for de som av frykt for skader velger å la være.

Det er lett å si at alle vaksinere og de som lar vær er egoistiske, når det har gått bra med egne barn. Tror neppe de som har mistet barn eller har barn som har fått skader pga vaksine er enig i at programmet skal følges ukritisk.

Sist redigert av pippimamma : 03-09-07 kl 10:03.
pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 10:16   #57
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leger har heller ikke "lov" til å fraråde vaksiner, dvs de skal oppmuntre til det så langt det lar seg gjøre (uten at det blir uforsvarlig mtp allergier osv). Hvis du spør en lege om de vaksinerer selv så vil nok flere få til svar at de ikke trenger svare på spørsmål hva de gjør personlig.

Jeg kjenner mange leger med barn, og jeg kjenner ingen som ikke vaksinerer barna sine. Jeg har den distinkte følelsen av at jo mer man vet om vaksiner og jo mer man vet om immunsystemet, jo mer følger man vaksinasjonsprogrammet.

En god kompis av meg er en av de flinkeste immunologene i Norge og han vaksinerer barna sine, ikke at det er et argument for andre enn for meg som kjenner ham, men faktum er at det er ikke sånn at leger generelt pusher vaksiner på andre og betakker seg selv.

Gammel 03-09-07, 10:35   #58
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg kjenner mange leger med barn, og jeg kjenner ingen som ikke vaksinerer barna sine. Jeg har den distinkte følelsen av at jo mer man vet om vaksiner og jo mer man vet om immunsystemet, jo mer følger man vaksinasjonsprogrammet.

En god kompis av meg er en av de flinkeste immunologene i Norge og han vaksinerer barna sine, ikke at det er et argument for andre enn for meg som kjenner ham, men faktum er at det er ikke sånn at leger generelt pusher vaksiner på andre og betakker seg selv.

Jeg kjenner også mange leger (lege inngift i nær familie også) og mange av de velger å ikke vaksinere barna sine. Jeg lar meg stadig forbause over hvor mange folk innenfor helsesektoren som ikke følger vaksinasjonsprogrammet.

Gammel 03-09-07, 10:47   #59
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner også mange leger (lege inngift i nær familie også) og mange av de velger å ikke vaksinere barna sine. Jeg lar meg stadig forbause over hvor mange folk innenfor helsesektoren som ikke følger vaksinasjonsprogrammet.

Ja, både leger og også forskere innen medisin (de jeg har snakket med) er generelt mye mer nyanserte, uansett hva de velger selv for egne barn, enn det som kommer til uttrykk gjennom folkehelsa og helsestasjonen.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 11:33   #60
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Ja, både leger og også forskere innen medisin (de jeg har snakket med) er generelt mye mer nyanserte, uansett hva de velger selv for egne barn, enn det som kommer til uttrykk gjennom folkehelsa og helsestasjonen.

Skjønner at dette kan virke arrogant og det er ikke meningen men: jeg tror ikke noe som helst på at leger vaksinerer barna sine mindre enn andre yrkesgrupper. Jeg kjenner kanskje 40-50 legepar og samtlige har vaksinert barna sine.

Jeg har heller ikke fulgt vaksinasjonsprogrammet slavisk, mitt barn fikk f.eks. rotarix-vaksinen i tillegg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.