Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Mams: man må selvsagt regne prosent, ellers blir det tullete. Jeg har ingen tall (og har heller ikke påstått det), men det er et faktum at cannabis virker beroligende og alkohol virker agerende.
Hvordan man agerer under rus er ofte kulturelt betinget. Det er ikke noen selvfølge at man blir aggresiv av alkohol eller "fredselskende" av cannabis. Man kan også få angst, vrangforestillinger og hallusinasjoner av cannabis. Det er ikke mye fredselskende over noen som sitter i en bakgård i panikk fordi h*n er forfulgt av politiet. Mange som bruker alkohol blir også rolige og avslappete. Jeg feks tar meg gjerne et par glass vin og blir temmelig introvert av det. Jeg har forstått det slik at rus er en personlig og kulturell opplevelse - ikke en egenskap ved stoffet i seg selv. LSD er jo et typisk ekesmpel på det hvor du kan få både dårlige og gode rusopplevelser.
Opprinnelig lagt inn av Scarlett
At cannabis ikke er legalt til medisinsk bruk, er helt hårreisende, hvis virkningen og bivirkninger er godt nok dokumentert.
Tror enda det er under utforskning. Brukes vistnok ved grønn stær, til kreftpasienter og til MS. Ved MS tror jeg hovedårsaken er å dempe krampene. Ikke sikker.
Elin: Overdosene i Norge mener jeg kommer tildels av et ustabilt market. Det er veldig varierende hvor mye herion det er på markede til enhver tid og etter "tørkeperioder" er det mange dødsfall. Det er også stor forskjell på renheten i stoffet og dette er også en medvirkende årsak til dødsfall.
Ellers må jeg bare si at det at Unge Venstre vil legalisere hasj setter jeg i samme bås som at de vil legitimere polygami. Jeg tror ikke dette er noe som vil bli gjennomført med det første.