Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sitronen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-06, 21:51   #11
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Sitronen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ikke enig i at å kalle noen "nek" er en hersketeknikk. Det er enkel, direkte, primitiv, ganske mild utskjelling. Hersketeknikker er mer subtile måter å manipulere på, og de er vanskeligere å ta igjen mot eller gjøre noe med, nettopp fordi de oftest er indirekte.

Jeg er ikke enig i at hersketeknikker ikke kan være direkte.
Slik jeg ser det er det å kalle noen et nek en form for latterliggjøring/mobbing av holdninger/synespunkter og det er per def en ganske direkte form for hersketeknikk.

Men nå er jeg av den formening at man skal oppføre seg på nett som om man har personen rett foran seg i RL.
Jeg ville aldri kalt noen et nek i en diskusjon "face to face" ergo gjør jeg det ikke på nett heller. Jeg synes det å kalle noen et nek vitner om liten respekt for andres meninger, mangel på fornuftige argumenter å komme med i tillegg til å være en lite konstruktiv måte å utveksle meninger på i en diskusjonen.

For å sitere en gammel barneregle: "dåm som sier at andre er dumme, dåm er dumme dåm.

Sist redigert av Doxa : 11-11-06 kl 21:58.
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.