|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#401 |
|
Administrator
|
Sv: Sitronen
Det står akkurat det samme om du tar bort smiliene, enten ved å deaktivere bildevisning eller å mentalt ignorere dem. |
|
|
|
|
|
#402 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, det gjer det, og det er nettopp det som er poenget |
|
|
|
|
|
#404 |
|
Administrator
|
Men hvis du ikke ønsker at mottaker skal feiltolke det du skriver så er det ikke lurt å la betydningen hvile på et uttrykksikon alene, nettopp fordi mottaker kanskje ikke ser ikonen - eller betydningen av det.
Her er det like mye et spørsmål om hvor mange høner som sto i nærheten når dritten traff viften. Hvor mange som treffes av det som skrives. Ta denne tråden som eksempel, her er mange lesere og mange som kan føle sterkt for å uttrykke akkurat det de måtte mene om en ting som er skrevet. |
|
|
|
|
|
#405 |
|
Pauset
|
Det skjer neppe alltid, men man får følelsen innimellom på at PMene går hett mellom en del forumbrukere. De varsler hverandre. Det er helt greit det, men noen ganger bør man kanskje stoppe opp og tenke litt før man lar seg rive med eller evnt. be om unnskyldning når man ser at saken var ikke helt som man trodde. For det skjer jo.... eh....håper dere skjønner hva jeg mener, for det gjør jeg |
|
|
|
|
|
#406 |
|
hmmm
|
Forstår hva du mener, Jessica.
|
|
|
#407 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Poenget er at all tekst som kan tolkast kan også mistolkast. Eg let vel sjendan meiningsinnhaldet i innlegga mine kvile på eitt eller fleire ikon, men dei kan vere med på å understreke kva eg meinar. |
|
|
|
|
|
#408 |
|
Borte
|
|
|
|
#409 |
|
Pauset
|
Nei, nei..... det hadde ikke noe med bildet å gjøre. Det var generelt. Når man har skrevet noe man angrer på eller ser at det helt klart kan bli misoppfattet. Da prøver man å endre på det for å gjøre det klarere, men da er det allerede quotet av andre. Så man får liksom ikke trukket tilbake de ordene man kanskje skulle hatt usagt. Da får man ro og be om unnskyldning |
|
|
|
|
|
#410 |
|
flisespikker
|
Nå har diskusjonen gått et stykke siden du skrev dette, men jeg kom akkurat tilbake, og lurer bare på hva du mente her? Om hva oppleves slik for hvem?
|
|
|
#411 |
|
flisespikker
|
Jeg er mye mer enig i at slike taktikker kan kalles hersketeknikker, enn det å kalle noen idiot eller nek.
|
|
|
#412 |
|
er grønn og fin.
|
I mange tilfeller vil slike kommentarer slå tilbake på en selv framfor at det stiller andre i dårlig lys.
|
|
|
#413 |
|
flisespikker
|
Men jeg argumenterer jo ikke for at det ikke er sårende å kalle noen et nek. Jeg sier bare at jeg ikke ville kalle det en hersketeknikk. Jeg har da gjort det ganske klart at jeg mener det er uhøflig og ufint å kalle noen stygge ting?
|
|
|
#414 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: SitronenMitt innlegg var ikke ment som et sprsmålstegn til det du skrev Skilpadda.
|
|
|
#415 |
|
flisespikker
|
OK.
|
|
|
#416 |
|
er grønn og fin.
|
Du er ikke alene, for formuleringen min var ikke god
|
|
|
#417 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Dette er jeg helt enig i! Enkelte har det med å bevisst/ubevisst (tror heller det første for å være ærlig) svare på innlegg på en slik måte og med slike svar at motparten skal/vil/bør føle seg dum. Det er hersketeknikk på høyt plan. INGEN kjenner hverandre personlig her inne (sånn bortsett fra de venninne-gjengene som henger her) ,og man skal være litt forsiktig med å kalle noen offentlig for noe som absolutt ikke stemmer med virkeligheten. Dersom man driver slik utpsyking så er faren stor for at enkelte kan komme til å tro/ledes til å tro at en person virkelig er slik som han/hun blir fremstilt.
Der kom den igjen.... et typisk NM-innlegg
Det står det samme med ord ja! Men akkurat som kroppsspråk, så viser smileys'ene en tilleggsfølelse ,og da blir ikke betydningen den samme. Vi må da ikke blinde oss helt på at alt foregår med skrift her inne. Bilder og kroppsspråk kan si mer enn 1000 ord. Det gjelder her, og i aller høyeste grad i RL.
|
|
|
#418 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#420 |
|
hmmm
|
Det å svare en diskusjonspartner ved å tiltale velkommende nedlatende med utbrudd á la “nek” for sine synspunkter, er en måte å få seg selv og sine argumenter til å fremstå i et bedre lys. Da kritiserer man vedkommende som person og ikke de meningene vedkommende har. Dette er en form for hersketeknikk.
|
![]() |
|
|