|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstidJeg har sittet og fintenkt litt på dette med hvilke jobber som er for viktige til at man kan ta ut foreldrepermisjon uten konsekvenser. Og ja, jeg er enig - det er fint lite.
|
|
|
|
#2 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstid
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Aha! Var det han ja!
|
|
|
#4 |
|
heimføing
|
INFO: Mors del av permisjonen er 6 uker (+ 3 før fødsel). Fars del er 6(?) uker. Resten kan man dele som man vil.
Hverken jeg eller mannen har noen karriere å pleie, men vi tok likevel ikke ut ett helt år permisjon. Og det var da fullt mulig å gå ut i jobb etter 42 uker, barnehageplass fikk vi også. Vi måtte riktignok betale for "mer plass enn vi brukte", den første mnd benyttet vi ikke i det hele tatt, og de neste månedene brukte vi bare fire dager i uka. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstidJeg har tenkt på en annen del av denne diskusjonen i dag - nemlig hva er i utgangspunktet en karriere? |
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Jeg vet, jeg var litt kort i det innlegget mitt.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Jeg er helt enig med deg. Ingen vil være hjemme i hele permisjonstiden, fordi det går ut over karrieren?
|
|
|
#8 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstidTenkte litt på denne saken i går kveld, og begynte å regne på tidene hun mente en mamma burde kunne jobbe uten å få pepper, 15-18 timer. Om du begynner kl. 0700 om morgenen, vil du da være hjemme 2200-0100 om kvelden/natten. Da synes jeg faktisk ikke at det er greit å få unger, jeg. I en kort periode kan det vel gå, men om karrieren skal være så viktig da ser jeg ikke helt vitsen med å få barn. Og det er heller ikke greit at en mann skal jobbe så mye over lengre tid. Hva skal han da med kone og barn? Ha seg litt mellom jobbøktene? Ingen kan greie å innbille meg at han greier å skvise inn nok kvalitetstid med kone/barn mens han sover! |
|
|
|
![]() |
|
|