Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gratisprinsippet i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 10:19   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Gratisprinsippet i skolen

Jeg sitter som foreldrekontakt i ungdomsskolen.

Nå har det vært foreldremøte og det var snakk om tur til Polen for å besøke konsentrasjonsleirer. Elevene går i 9. klasse. I fjor var det utelukket å begynne å spare til tur. Rektorene gikk i mot det av økonomiske grunner. Det ble for dyrt for skolene å sende med lærere. Min datters lærer mente på foreldremøtet at man burde droppe en Polentur fordi det er en del som ikke har råd til dette. Gratisprinsippet gjelder. Dersom det skulle bli tur, sa rektor, så måtte all sparing skje i ei felleskasse. Da ga hver enkelt elev en "gave". Det var en måte å omgå reglene på. De som ikke sparte eller deltok på dugnader ville likevel nyte godt av det de andre fikk inn.

Nå har det kommet forslag fra en forelder om å spare til en eller annen form for tur. I en annen klasse har elevene opprettet kontoer til å spare på. De som deltar på dugnader fordeler pengene mellom seg og setter inn på egen konto. De som ikke deltar får ikke noe heller.

Jeg syns dette virker tvilsomt ut. Hva syns dere?
Da er jo gratisprinsippet en stor vits.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:44   #2
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Jepp, enig med den siste setningen der; gratisprinsippet er en vits
Det er jo en vits allerede, så tidlig som på barneskolen starter de skolesparing til leirskole som er en skole-tur i regi av skolen, det er riktignok ikke obligatorisk å være med men jeg vil definitivt karakterisere det som frivillig tvang. Skolen legger ikke skjul på viktigheten av å være med og det er hele tiden snakk om at det ikke er mye penger.
Hvem skal bestemme hva som er mye penger for andres familiesituasjoner?!

Skolen skal være gratis, vi som foreldre gjør politikerne en kjempe tjeneste ved å selge kaker, lodd, samle inn penger osv osv for da slipper de ta stilling til om det må bevilges mer penger til skolene, vi ordner jo problemet for dem slik at ungene våre ikke skal "lide" under pengemangelen i skolen.

Ungen min hadde ikke lidd noen nød av å ikke reise på leirskole eller bli med til polen på ungdomsskolen, skolene og vi foreldre må legge et større press på politikerne slik at det som står i utdanningsloven faktisk stemmer med virkeligheten.

Det er også veldig viktig syns jeg at vi som foreldre klarer å tenke lenger enn vår egen livssituasjon.Jeg har opplevd mange foreldremøter der foreldre slenger ut "det er snakk om prioriteringer" argumentet eller "det er tross alt våre barn det er snakk om" akkurat som at alle som ikke har råd til å punge ut i hytt og pine ikke prioriterer barna sine, i en klasse på 40-50 elever er det kanskje 1 eller 2 som har foreldre som ikke prioriterer ungene sine (tror ikke det er så mange engang, kanskje 4-5på en hel skole. Da tenker jeg alkohol-problemer eller andre lignende problemer)
Men alle familier har ikke samme inntekt og derfor er det viktig å huske på at skolen faktisk skal være gratis, argumenter imot skoleturer er ikke fordi det er liten vilje blandt foreldrene det er også prinsippet

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:48   #3
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Eldstemann reiser til Polen om en uke.

Der har vi gjort det på sammevis som dere. Det har vært masse dugnadsarbeide, varetellinger, vakt på konserter og andre arrangementer. Bilvask, hjulskifte ol. til påske og høst. Det har vi holdt på med i 1 1/2 år.

Alle foreldrene måtte signere på et papir at de godtok at barna ble med til Polen og at dette ville koste rundt 5500,- (ca.) og det måtte være 100% oppslutning.

Alle har fått godskrevet sin egen konto ved deltagelse på dugnader. Noen har vært med på masse og fått også opparbeidet seg lommepenger, som er anbefalt til kr. 2.000,-. Mellomlegget på det som man ikke har jobbet seg til, må da betales, selvfølgelig.

Det eneste jeg synes har vært dumt med dette opplegget er at alle dugnadene med unntak av 1, vært 18-års grense, slik at det er foreldrene som har måttet jobbe, og ikke barna. Jeg mener at barna hadde hatt godt av å bidra litt også.

Gratisprisnippet i skolene fungerer ikke i det hele tatt, skal alt være gratis, så får de heller ikke deltatt på noe.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:56   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Skolen skal være gratis, vi som foreldre gjør politikerne en kjempe tjeneste ved å selge kaker, lodd, samle inn penger osv osv for da slipper de ta stilling til om det må bevilges mer penger til skolene, vi ordner jo problemet for dem slik at ungene våre ikke skal "lide" under pengemangelen i skolen.

Det er nå engang slik at det ikke er nok penger til at man skal få de helt store utenomopplevelsene, og jeg syns det er en fin ting at man står på for barna sine og gjør en innsats. Alternativet er jo at det ikke blir leirskole i det hele tatt, og hvem taper på det? Akkurat - barna. Tenk hvilken erfaring de får med seg!

Når det er sagt så syns jeg selvfølgelig at skolen bør være gratis i det fulle og hele, men da blir det nok ikke store krumspringene. Ungdomsskolebarn er store nok til selv å gjøre en dugnadsinnsats.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:56   #5
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.


Gratisprisnippet i skolene fungerer ikke i det hele tatt, skal alt være gratis, så får de heller ikke deltatt på noe.


Men er da skolen gratis?
Burde det ikke stå det i utdanningsloven da? (mulig det gjør det jeg har ikke lest hele den må jeg innrømme)
Og hva med at det er forskjell fra kommune til kommune, burde ikke skolen være like gratis, eller rettere sagt koste det samme overalt?

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:57   #6
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Men er da skolen gratis?

Joda, undervisningen er gratis!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:58   #7
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Eldstemann reiser til Polen om en uke.

Der har vi gjort det på sammevis som dere. Det har vært masse dugnadsarbeide, varetellinger, vakt på konserter og andre arrangementer. Bilvask, hjulskifte ol. til påske og høst. Det har vi holdt på med i 1 1/2 år.

Alle foreldrene måtte signere på et papir at de godtok at barna ble med til Polen og at dette ville koste rundt 5500,- (ca.) og det måtte være 100% oppslutning.

Alle har fått godskrevet sin egen konto ved deltagelse på dugnader. Noen har vært med på masse og fått også opparbeidet seg lommepenger, som er anbefalt til kr. 2.000,-. Mellomlegget på det som man ikke har jobbet seg til, må da betales, selvfølgelig.

Det eneste jeg synes har vært dumt med dette opplegget er at alle dugnadene med unntak av 1, vært 18-års grense, slik at det er foreldrene som har måttet jobbe, og ikke barna. Jeg mener at barna hadde hatt godt av å bidra litt også.

Gratisprisnippet i skolene fungerer ikke i det hele tatt, skal alt være gratis, så får de heller ikke deltatt på noe.

Det blir jo frivillig tvang dette da. Jeg har ikke kapasitet til å delta på mange dugnader. Jeg har nok med helsa mi og skolearbeidet. Vi er i en vanskelig økonomisk situasjon pga. min sykdom og min manns diagnose. Det vil rette seg etterhvert, men slik det er pr. idag så blir jeg fortvilet. Vi har to barn som skal konfirmeres de neste tre årene. Og eldstejenta skal begynne på videregående. Barn i tenårene er dyrt. Selvom mine barn ikke er godt vant i så måte.

Derfor blir jeg ganske så oppgitt over at foreldre med jobb og bra økonomi stadig presser på. Utad vil jeg ikke stå å si hvordan vi egentlig har det. Jeg blir oppfattet som en ressurssterk person og det vil jeg fortsatt skal være slik. Noen foreldre sier at: Alltid er det de samme som ikke betaler. Kanskje det er en grunn til at det alltid er de samme som ikke betaler?

Enig i at et stort poeng må være at ungene selv gjør mye av jobben. Tror de vil sette mer pris på det da. Samtidig så er vel sikkert problemet at dersom barna selv skal gjøre det så blir det bare småpenger. Dugnader må det være voksne på og salg av kaker er ikke nok. Basarer gir for lite penger også videre......

Sikkert morsomt sånn sosialt. Man blir jo godt kjent foreldre imellom da

Men jeg mener at gratisprinsippet må håndheves. Det er en skole for alle og da mener jeg at så lenge det er i skoletiden og i forbindelse med skolen da må det ikke være hver enkelts økonomi som avgjør. Jeg har hørt om folk som har tatt forbrukslån for å sende ungene på tur. De har ikke turt å si at de ikke har råd.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:58   #8
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er nå engang slik at det ikke er nok penger til at man skal få de helt store utenomopplevelsene, og jeg syns det er en fin ting at man står på for barna sine og gjør en innsats. Alternativet er jo at det ikke blir leirskole i det hele tatt, og hvem taper på det? Akkurat - barna. Tenk hvilken erfaring de får med seg!

Når det er sagt så syns jeg selvfølgelig at skolen bør være gratis i det fulle og hele, men da blir det nok ikke store krumspringene. Ungdomsskolebarn er store nok til selv å gjøre en dugnadsinnsats.

Har ikke Norge nok penger til at alle barn kan reise på leirskole gratis mener du?
Det er jo nettopp der prioriteringsspørsmålet ligger, hos politikerne

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:58   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Det begynner med sparing allerede i 1 klasse, så gratis skole det er en vits.

Dattera mi sin klasse de var i Polen for 5 år siden og de samlet inn penger ved å gjøre masse ting, de solgte kaker, vafler, utlodning, ryddet for folk i hagene osv.

Men alle pengene de fikk inn ble delt på alle.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:59   #10
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Joda, undervisningen er gratis!


.........eh......nei, det er jo nettopp det den ikke er. Leirskole og Polen-tur er jo i aller høyeste grad undervisning

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:02   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Men er da skolen gratis?
Burde det ikke stå det i utdanningsloven da? (mulig det gjør det jeg har ikke lest hele den må jeg innrømme)
Og hva med at det er forskjell fra kommune til kommune, burde ikke skolen være like gratis, eller rettere sagt koste det samme overalt?

I opplæringslova § 2-15 kan en lese følgende:

Elevane har rett til gratis offentleg grunnskoleopplæring. Kommunen kan ikkje krevje at elevane eller foreldra dekker utgifter i samband med grunnskoleopplæringa, til dømes utgifter til undervisningsmateriell, transport i skoletida, leirskoleopphald, ekskursjonar eller andre turar som er ein del av grunnskoleopplæringa.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:03   #12
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.


Men alle pengene de fikk inn ble delt på alle.

Jeg synes det er en bedre løsning at hver og en elev får godskrevet sin egen konto på hva de deltar på av dugnader.

Det er alltid noen som ikke er med å bidrar!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:04   #13
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

I opplæringslova sin § 2-15 kan en lese følgende:

Elevane har rett til gratis offentleg grunnskoleopplæring. Kommunen kan ikkje krevje at elevane eller foreldra dekker utgifter i samband med grunnskoleopplæringa, til dømes utgifter til undervisningsmateriell, transport i skoletida, leirskoleopphald, ekskursjonar eller andre turar som er ein del av grunnskoleopplæringa.

akkurat
Hvorfor er det da sånn at for at de skal få reise på leiskole må de spare penger selv?

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:06   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Har ikke Norge nok penger til at alle barn kan reise på leirskole gratis mener du?
Det er jo nettopp der prioriteringsspørsmålet ligger, hos politikerne

Politikerne gjør prioriteringene, og hvis prioriteringene deres tilsier at leirskoleopphold ikke dekkes så er det opp til oss foreldre hva vil vil gi barna våre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:06   #15
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Jeg synes det er en bedre løsning at hver og en elev får godskrevet sin egen konto på hva de deltar på av dugnader.

Det er alltid noen som ikke er med å bidrar!

Ja, det er det, men skal ikke de barna bli med da? Er det lik skole for alle?

Det er flere grunner til at noen ikke bidrar, noen gidder ikke det er jeg fullstendig klar over, men noen har rett og slett ikke kapasitet eller råd

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:06   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

akkurat
Hvorfor er det da sånn at for at de skal få reise på leiskole må de spare penger selv?

Fordi leirskoleopphold ikke er obligatorisk undervisning?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:07   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Jeg synes det er en bedre løsning at hver og en elev får godskrevet sin egen konto på hva de deltar på av dugnader.

Det er alltid noen som ikke er med å bidrar!

Det er det overalt men det var klassens eget ønske at de ville dele med de andre i klassen og det syntes vi som foreldre at de måtte få lov til å ha meninger om.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:08   #18
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

.........eh......nei, det er jo nettopp det den ikke er. Leirskole og Polen-tur er jo i aller høyeste grad undervisning

Men det er ikke nødvendig å være i Polen for å bli undervist om hva som skjedde under 2. verdenskrig.

Jeg fikk selv god opplæring i dette når jeg gikk på skolen, men jeg var ikke på skoletur til polen.

Turen til Polen inkluderer en dag i Tropical Paradise, visstnok et flott badeland anlegg i Tyskland, ikke mye undervisning dette!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:09   #19
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Politikerne gjør prioriteringene, og hvis prioriteringene deres tilsier at leirskoleopphold ikke dekkes så er det opp til oss foreldre hva vil vil gi barna våre.


Det er jeg ikke enig i så lenge det er i skolens regi

Hva hvis man velger å ikke sende ungen sin på leirskole, får de vanlig undervisning på skolen da den uka de andre er på leirskole?
Nei, det gjør de ikke fordi lærerne er også på leirskole nemlig så hvordan kan det da være opp til foreldrene hva vi vil gi barna våre.

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:10   #20
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Ja, det er det, men skal ikke de barna bli med da? Er det lik skole for alle?

Det er flere grunner til at noen ikke bidrar, noen gidder ikke det er jeg fullstendig klar over, men noen har rett og slett ikke kapasitet eller råd

Synes løsningen foreldrerådet vårt kom til en god løsning.

Det måtte være 100% oppslutning på at alle skulle ta ansvar for 5.500.- selv, om dette var med pengeinnskudd eller deltagelse på dugnader.

Var det ikke alle som hadde anledning til dette, ble det ingen tur!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no