Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når er det greit å sykemelde seg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-08, 15:33   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det greit å sykemelde seg?

Opprinnelig lagt inn av Lyra, her.

Men det rina mente med å starte tråden var vel nettopp det at kollegaene oppgav grunner som ikke alle oppfatter som "gyldige"?
Hvis disse kollegaene heller hadde sagt "jeg er hjemme, føler meg ikke god for jobb idag - bruker egenmelding" - så hadde ikke de nødvendigvis blitt sett skjevt på av den grunn?
Hvis noen er ømme om grunnene - så ikke oppgi sånne hårreisende grunner som "jeg gidder ikke" eller "jeg fikk ikke kontoret jeg ville ha".

Og dessuten så tror jeg sladrementaliten i sånne tilfeller er altfor høy. Fordi at alle mistenker at det må ligge noe annet bak fordi de selv ikke ville misbrukt egenmeldingene.

Jeg forstår at en del bruker egenmeldingene på feil måte, og at det kan utvikle seg til å bli et problem på ulike arbeidsplasser. Mitt poeng er at vi ikke kan skille hvem som har de riktige grunnene eller ikke, og at det kan være forskjellig syn på hva som er "gode nok" grunner. Hva om personen som føler seg forbigått på grunn av å ha bli plassert på et bøttekott til kontor faktisk har fått en psykisk reaksjon, ligger våken hele natta, har diaré og gråter konstant. Kanskje plasseringen har vært en straff som følge av en konflikt med sjefen som ikke kollegaene er oppmerksom på? Hva om den som skal på tur med ungdommmene gruer seg så inderlig at h*n blir fysisk syk? Jeg er klar over at jeg setter det på spissen her, jeg vet at egenmeldingssystemet blir misbrukt, men jeg liker dårlig mistenkeliggjøring av kollegaers sykemeldingsgrunner. Man er så utrolig forskjellig hva gjelder sårbarhet og ømme punkter i livet.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Har en del venninner som sykemelder seg tidlig i svangerskapet.

Og du fortsetter i samme stil ser jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.