Sv: Når er det greit å sykemelde seg?
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Ja, det kan godt hende det er noen som benytter seg av egenmeldingsdager uten å ha særlig god grunn for det, og det er dumt. Men du kan virkelig ikke sette folk i bås og mene særlig mye om hva de kan gjøre av fysisk aktivitet, det har du ingen forutsetninger for. Og jeg kan jo fortelle at OD-dagen også kan forårsake utfordringer for noen, selv om du ikke skjønner det.
Og det fins faktisk folk som ikke liker fjellturer og andre aktiviteter noen finner morsomme, og reagerer på at slikt blir påtvunget. Og det skjønner jeg sabla godt.

Vet du, da synes jeg du skal forklare på hvilken måte. Nå vet jeg ikke hvilke oppgaver lærere har på din skole, eller om du i det hele tatt jobber på en skole. Uansett lurer jeg på hva du tror en OD- dag innebærer for en lærer. Nei, vi er ikke ute og vasker biler for 300 kr dagen. Som regel er vi på skolen og veileder de elevene som ikke kan/vil jobben ute den dagen. De jobber med diverse oppgaver. Kan du forklare meg hvilken psykisk eller fysisk grunn en lærer har for å være borte denne dagen, er du jaggu meg god...
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Hva andres grenser er for sykmelding får være deres sak. Jeg hadde bedt legen om dette når det føltes riktig for meg. Kan ikke forvente at andre skal skjønne hvorfor alltid og jeg mener at andre bør slutte bry seg om hva andre gjør.
Man er ikke like.
Joika.... jeg mistenker deg.... ikke for å sykemelde deg uten grunn, men for å ikke ha lest hele tråden...
|