Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-09, 15:15   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Når det gjeld 1-åringar er omsorg og nærhet langt viktigare for meg enn pedagogisk opplegg. Så at kvinner og menn uten pedagogisk utdanning tar seg av min 1-åring har eg ingen problem med. Eine assistenten på småbarnsavdelinga i vår barnehage er heilt fantastisk. Ho er oppriktig glad i alle barna og dei elskar ho. Maiken spring inn i armane hennas om morningen.
Pedagogar er meir viktig når dei blir litt eldre. Syns eg. Men det er mi personlige meining. Så eg er ikkje så bekymra for mangelen på pedagogar. Men store barnehagar med hyppig utskifting av personale er eg skeptisk til.

Jeg er i noen grad enig i det som er uthevet, men det er viktig å ta med seg at pedagogene også har utdanning innenfor annet enn pedagogisk opplegg i hverdagen. De observerer barna med andre briller på enn ufaglærte og vil kunne ta tak i små og store problemer på et tidlig tidspunkt. Kople inn hjelp og assistanse fra annet hold o.s.v. Det handler ikke bare om ungenes læring.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.