Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 11:44   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Skjønner at dette kan virke arrogant og det er ikke meningen men: jeg tror ikke noe som helst på at leger vaksinerer barna sine mindre enn andre yrkesgrupper. Jeg kjenner kanskje 40-50 legepar og samtlige har vaksinert barna sine.

Jeg har heller ikke fulgt vaksinasjonsprogrammet slavisk, mitt barn fikk f.eks. rotarix-vaksinen i tillegg.

Jøss, har du spurt alle 50 legeparene om de vaksinerte barna sine?
Helt greit det men min erfaring er det motsatte - hvorfor er det så vanskelig å akseptere? Helt greit for meg at vi har forskjellige erfaringer med de leger / helsepersonell som vi kjenner. Jeg sier at jeg ble forbauset da jeg fant ut hvor mange og hvor vanlig det så ut å være blandt leger å ikke vaksinere. Dette var noe jeg ble obs på da jeg selv var usikker på hva jeg skulle gjøre. Jeg spurte legen i familien og hun forklarte hvorfor hun ikke vaksinerte, hun sa også at det var mange blandt hennes kollegaer som ikke vaksinerte. Så spurte jeg fastlegen min om hun vaksinerte. Hun svarte unnvikende og sa at alle måtte ta egne valg osv osv. Etter en god stund fikk jeg presset ut av henne også at hun heller ikke vaksinerte barna sine .... og de siste par årene har jeg kommet over mange flere leger som ikke vaksinerer, derfor føler jeg at jeg har godt grunnlag for å si det jeg mener. Jeg har også kommet over 3 kiropraktorer (ja noe helt annet vet jeg) som jeg vil betegne som nærmest fanatiske "anti-vaksinasjonsprogrammet" .. osv osv....
Det blir til at jeg alltid prøver meg på å få ut av leger hva de gjør og som sagt, jeg blir forbløffet over hvor mange av de som ikke ser ut til å vaksinere, eller de velger å vente til barna blir større.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.