Sv: Er man tolerant?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Så du synes ikke at hvis du elsker en bok og andre synes den suger at de også (indirekte selvflølgelig) sier noe om din smak når det gjelder bøker?
Jovisst gjør de det. Men det går jo begge veier - jeg sier jo (uttalt eller ikke) like mye om deres smak. (Jeg antar f.eks. også at folk som går i klær jeg synes er skikkelig stygge, også synes at mine klær er skikkelig stygge. Det er en av grunnene til at jeg aldri orker å hisse meg opp over at andre har stygge klær eller stygg hårfrisyre.)
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Kommentaren min over var mer et apropo til at jeg tror det er godt mulig å oppleve sin personlige smak som en del av seg selv. Jeg tror faktisk det er veldig vanlig å oppleve sine personlige preferanser som en del av seg selv, og "forsvare" dem ovenfor "angrep".
Jeg vet også at dette er mulig. Med å si at jeg kanskje er "naiv eller fjern når det gjelder dette", mente jeg jo å signalisere at jeg innser at selv om jeg synes det er "rart" å reagere slik, så kan andre folk reagere slik, og at siden jeg ikke reagerer slik selv, er jeg kanskje ikke den rette til å si noe om hvorvidt det er "intolerant" å si ting som folk reagerer slik på. (Nå tror jeg dette ble en veldig rotete setning, men jeg er ganske trøtt. )