Sv: Hvit saus fra pose?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Jo, det ER tidsbesparende, i alle fall arbeidsbesparende. For det som er tidkrevende med å lage sausen fra bunnen av er den konstante røringen og speingen. Med posesaus tilsetter du riktig væskemengde, visper i vei, koker opp - og du har tid til å skrelle potetene i stedet for å stå og røre i sausen kosntant. 
I alle dager, hvordan lager du hvit saus?! Jeg tar en spiseskje smør, en spiseskje mel, og det hele er gjort på fem minutter. Så akkurat på TORO's hjemmesider at deres saus også krevde visping hele veien, i fem minutter. Dessuten må du måle hvor mye melk du skal ha i (7dl), mens du slipper målingen når du lager egen saus. Vi kan godt ta en liten sauskonkurranse, men jeg tror overhodet ikke på at det er mindre jobb. Hvis, og bare hvis, det skulle være mindre jobb med posesaus, så dreier det seg vel om maks. to minutter man sparer. Og så dårlig tid har vel de færreste. (Du som er så glad i å kverulere vil sikkert påstå at to minutter gjør en liv eller død forskjell, men jeg tviler på at det er sånn for de fleste andre).