Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvit saus fra pose?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 21:14   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg visper mel og smør sammen, har i melka og visper en gang til. Så lar jeg det stå til jeg ser at jeg må røre en gang til. Det kan godt gå tre minutter til dette skjer. Jeg står jo på kjøkkenet. Pulversausen visper man jo også sammen med melka. At man trenger å stå ved siden av og passe på så voldsomt betyr vel bare at man burde lære mer om sin egen komfyr, eller skru ned varmen ett hakk. Og som sagt (når vi først er inne på sekundtelling) så slipper jeg å ta ut et litermål, ta melka ut av kjøleskapet, måle 7 dl melk, helle melka fra litermålet opp i kjelen, og ikke minst: VASKE DET OPP ETTERPÅ.

Kan du komme hit og gi meg et kurs? Jeg lager hvit saus selv, altså, men det er ikke tvil om hva jeg syns er enklet: Posen. Det handler sikkert om teknikk. Det er ikke ofte vi bruker hvit saus, så jeg må fortsatt jobbe mye med smør/mel-jevningen og speingen for å unngå klumper. Ikke MYE jobb. Men mer strevsomt enn posen. Hardere røring. Større sårbarhet dersom man blir forstyrret og må gå fra det. Syns JEG.

Ellers tror jeg forklaringen på etterspørselen etter sånne produkter er veldig enkel: Folk gruer seg til å ta fatt på noe de ikke vet om de kan. Det passer sjelden å eksperimentere med noe nytt. Det kjente er greiest, rett og slett.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.