Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-10, 11:53   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Ikke sant? Jeg bruker lite sminke (kanskje i snitt en dag i uken), bruker ikke negllakk, er lite glad i shopping osv. Det samme gjelder mannen min (vel, han sminker seg ikke i i det hele tatt). Det er ikke sånn at vi ikke bryr oss om hvordan vi ser ut, men vi bruker mye mindre energi på det enn mange andre ting. Jeg har to jenter som heller ikke er interessert i klær, vet knapt hva sminke er og de leker like mye med dokker som med tog. Tilfeldig? Nei, det tror jeg faktisk ikke.

Jeg tror jo også at barn blir påvirket, og ofte ønsker å være som "mamma" eller pappa. Desverre er det ikke tilfelle her i hjemmet og det er derfor hele denne greia er noe jeg har fundert mye over. Jeg er som deg, ikke opptatt av dette men har ei jente som titt og stadig spør og ikke minst kommenterer at jeg kanskje burde "pynte meg litt mer", hvorfor går jeg bare i bukser når jeg har så fine skjørt, hvorfor har jeg bare høye heler når jeg skal noe spesielt, "man trenger ikke gå i olabukse hele tiden hvis man bryr seg" osv osv. Det har vært noen ganger hun må gjenta hva hun sier for jeg har virkelig ikke trodd det jeg har hørt ...
Men både i barnehagen og på skolen er det et veldig "jente jente" miljø og alle vennene hennes er også ekstremt "jentete" så desverre har miljø utenfor hjemmet også veldig mye å si.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.