Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg er ikke rasist, men

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 23:26   #101
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Yes, Esme. What? Det forundrer meg ikke så rent lite heller.

Gammel 16-12-10, 23:30   #102
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vi er omtrent det eneste landet i verden hvor man ikke har merket finanskrisen og folk er sure over at landet blir styrt dårlig? What? What?

Ja, den syns jeg er passe interessant. Norge går så det suser mens det ene landet etter det andre i Europa og resten av verden kneler. La oss for all del gjøre noe med hvor ille vi har det her i landet.

Gammel 16-12-10, 23:30   #103
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en visjon om at FrP kunne kommet til makten for en stund, slik at alle velgerne kunne se at

1) politikk er ikke så himla enkelt. Man vil feks fremdeles måtte forholde seg til internasjonale avtaler, menneskerettigheter og mere til. Det tar som regel tid med lovforslag, opposisjonen slakter det meste man gjør osv.

2) rasering av tilbud folk har i dag får konsekvenser, dvs sure folk, dårlig pr.

3) man må jaggumeg også ta stilling til merkelige og kompliserte saker - som kanskje ikke får så mye medieomtale men likefullt kan være superviktige, utover de velkjente folkelige sakene til partiet i dag.

Når de har holdt på med dette noen år, så vil jeg gjerne kunne spole tilbake tiden, slik at man ikke risikerer at de raserer alt som er bra nå (dog tror jeg faktisk ikke de klarer det helt). Dette har til en viss grad funket for SV, jeg tror de som parti har modnet på å for en gangs skyld være i posisjon, ikke bare opposisjon.

Gammel 16-12-10, 23:32   #104
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det kan være. Men det som jeg synes kjennetegner Frp-ere da, er at de er så himla forurettet. Som om livet/staten/kommunen/verden skylder dem noe som de ikke har fått.

De er virkelig ikke noe "Hoi, kom igjen folkens, la oss tenke lure tanker, gjøre fornuftige ting for dette landet og prøve å etterlate oss et samfunn i orden til senere generasjoner". Det er mer sånn "jeg har krav på ditten, jeg har krav på datten, og sutre og putre og jeg vil ikke betale for det, men jeg vil ha det likevel og det vil jeg ikke betale for og hvorfor er ikke det gratis og putre og sutre og hvorfor skjønner ikke alle at jeg skal ha det bedre fordi jeg fortjener det og jeg fortjener det fordi jeg har innmari lyst å være rik selv om jeg ikke har giddi å tatt en utdannelse eller jobbet noe særlig for om jeg jobber så må jeg betale skatt og det blir jeg sur over og jeg vil ikke betale skatt fordi jeg synes at jeg skal få alt ting enda mer gratis enn hva de er og det blir jeg suuuur over."

Ikke glem; nå er det min tur, for alle andre har fått!

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:33   #105
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Ikke glem; nå er det min tur, for alle andre har fått!

Dessuten var min far og mor med å bygge dette landet, så dermed fortjener jeg!

Gammel 16-12-10, 23:34   #106
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lengter etter dagen hvor en av de faktisk svarer "ja" på spørsmålet "er du rasist?".
"Øh, har du hørt hva jeg har sagt? Er du kanskje litt treg? Jeg er jo helt åpenbart rasist. Djeeses, hva er galt med deg?"

Gammel 16-12-10, 23:37   #107
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg lengter etter dagen hvor en av de faktisk svarer "ja" på spørsmålet "er du rasist?".
"Øh, har du hørt hva jeg har sagt? Er du kanskje litt treg? Jeg er jo helt åpenbart rasist. Djeeses, hva er galt med deg?"

Ah! Det hadde vært noe. Eller, selvfølgelig ikke, det hadde jo vært helt forferdelig på en måte - but still.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:56   #108
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Så egentlig for meg en hysterisk morsom tegneseriestripe da jeg leste intervjuet.
Det intervjuet var egentlig en morsom parodi på skikkelig Frp politikk. Bare så synd det ikke var en parodi.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 00:04   #109
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har en visjon om at FrP kunne kommet til makten for en stund.

Der røk den nattesøvnen. Takk skal du jammen ha.

Er kanskje litt enig, men jeg er redd for at det hadde vært mere trøbbel enn det var verdt.

Gammel 17-12-10, 00:17   #110
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Der røk den nattesøvnen. Takk skal du jammen ha.

Er kanskje litt enig, men jeg er redd for at det hadde vært mere trøbbel enn det var verdt.

Helluuu, leste du ikke planen min om at man deretter må spole tilbake?!

Gammel 17-12-10, 01:40   #111
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

En ekstrabonus med disse nordnorske frp'erne er jo distriktspolitikk. De bor på bittesmå steder som aldri ville ha kunnet eksistere om FRP sin distriktspolitikk skulle bli satt ut i live, men det slår dem åpenbart ikke som ulogisk å legge tid og stemmer inn i et parti som vil legge hjemstedet øde...

Samme faen, bare ikke samene tar over.
(for de som ikke vet det; FrP er i mot sametinget, men stiller til sametingsvalget med målsetningen å legge det ned.)

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Ja, jeg regner med det er alle svenskene hun sikter til når hun snakker om utlendinger som tar jobber fra nordmenn? Eller, nei....

Nei, det er jo russerne! Hun bor jo ved russegrensa.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 02:11   #112
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror du har rett at det er sånn det virker for dem. Men det er her den irriterende sutringen kommer inn da, for disse folka er jo faktisk misfornøyde med hvordan det er i Norge. Helsevesenet er for dårlig. Skolen er for dårlig. Skattenivået er for høyt. Og alt det der stemmer jo faktisk ikke. Vi er omtrent det eneste landet i verden hvor man ikke har merket finanskrisen og folk er sure over at landet blir styrt dårlig? What? What?

Ja, der er jo nettopp der FrP har hentet velgere de siste årene. Blandt de som er misfornøyde og synes alt er urettferdig, uten evne til å heve blikket å se hva som faktisk foregår ellers i verden.

De har skodd seg stort på å appelere til den andelen av befolkningen som har som default å være forurettet for både det ene og det andre. Og som alltid legger skylden for at livet ikke er blomster og champagne på staten/politikerne/NAV. Og forventningene til nevnte instanser, for at de skal ordne opp i livene deres, er skyhøye. De skal gi dem drømmejobben, superlønn og blåresept på alt. Uten at man skal trenge å bli sliten eller betale noe så tåpelig og tyvaktig som skatt.
Og her har FrP fridd stort. De har siktet sine saker inn mot denne gjengen, de appelerer til småligheten og misunnelsen deres. I blandet en god dose fremmedfrykt og indignerte tryner over å være De Utstøtte og Mobbede innenfor politikken, som knytter ett felleskap med velgerne som føler at de er tilsvarende offer i samfunnet.

Jeg kjenner forresten en veldig intelligent FrP-velger. Han er ikke speisellt hyggelig, men helt klart veldig kunnskapsrik og reflektert.
Jeg vet ikke om jeg synes hans motiv er noe bedre, men det er iallefall ett valg tatt på bakgrunn av realitetene av partiets økonomiske politikk og til en viss grad synet på fremmedkultur og invandring .
Denne personen er kjemperik og vil ikke dele sine penger med noen. Han mener oppriktig at ett tilnærmet amerikans samfunn med "Hver egens lykkesmed" og der de mindre resurssterke bare får brenne er ett flott samfunn å leve i. Og innvandrere vil han iallefall ikke dele med. Det finnes jo helt klart en del av disse velgerne blandt disse 25%, men jeg er sikker på at de er i mindretall.

Gammel 17-12-10, 05:12   #113
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det virkelig morsomme er jo at det siste argumentet for en frp-velger når man prøver å forklare hva som er en konsekvens av å bruke den samme krona flere ganger nettopp hviler på en betydelig tillit til det landet vi da har: Jeg syns de skal få prøve seg så får vi se, jeg. Det kan jo ikke skade.

Jadda.

Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 08:15   #114
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror du har rett at det er sånn det virker for dem. Men det er her den irriterende sutringen kommer inn da, for disse folka er jo faktisk misfornøyde med hvordan det er i Norge. Helsevesenet er for dårlig. Skolen er for dårlig. Skattenivået er for høyt. Og alt det der stemmer jo faktisk ikke. Vi er omtrent det eneste landet i verden hvor man ikke har merket finanskrisen og folk er sure over at landet blir styrt dårlig? What? What?

Ja, og prøv å si det til dem.
De blir dessuten direkte sure om man trekker paralleller til det tidligere nevnte nabolandet vårt, hvor det faktisk var FRP-politikk som rådet. Se hvor bra det gikk for Island, liksom.

En annen ting jeg syns er utrolig, er at mange av de jeg kjenner (til), faktisk ikke står inne for mer enn to-tre av slagordene i 100-dagersprogrammet. De blir oppriktig forbauset når man spør dem om det, og putter fingrene i ørene for hva som står der, og hvilke ringvirkninger det vil få. Personlig mener jeg det burde vært tilnærmet forbudt å stemme på noen uten å ha lest et minimum av denne bittelille blekka først, men sånn er det nå. Asylmottak i Afrika er de for, men å gjøre det vanskeligere å få trygdeytelser og innskrenking av arbeidsledighetstrygd er jeg slett ikke sikker på at de er så interesserte i, gitt. At FRP er et parti som bare vil glede de med mye penger er det visst bare de rike som forstår.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 08:16   #115
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg viste artikkelen til mannen min. Han første kommentar var: "Hva vil hun egentlig at innvandrere skal gjøre? Det er jo feil om de ikke jobber og får trygd og hvis de jobber så stjeler de jobbene våre." Svaret var vel at hun ikke vil ha dem her i det hele tatt.

Gammel 17-12-10, 08:20   #116
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg viste artikkelen til mannen min. Han første kommentar var: "Hva vil hun egentlig at innvandrere skal gjøre? Det er jo feil om de ikke jobber og får trygd og hvis de jobber så stjeler de jobbene våre." Svaret var vel at hun ikke vil ha dem her i det hele tatt.

Jeg tror svaret er at hun vil at de skal skamme seg, rett og slett. At de skal plages og avstå fra goder alle andre ser som en selvfølge. De må jo være her så vi får noen til å ta de jobbene som gjøres av innvandrere, men de kan gjerne skjemmes. Og ha stygge klær og sånn.

Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 08:39   #117
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Innvandrere skal selvsagt avstå fra å stjele jobbene fra Oss Som Bygde Landet, for deretter å ydmykt, selvsagt, avstå å stjele stønader i form for uføretrygd for vondtene sine, penger som kommer rett fra lommeboka til OSBL. Og skulle innvandreren, mot formodning, klare å finne en jobb, uten å stjele den fra en hardtarbeidende etnisk OSBL, ja så får den innvandreren skrive kontrakt på at han/hun aldri skal bli syk, og føde barn i lunsjpausa. Og forresten - er de muslimer, må de skrive under kontrakt på at de ikke skal føde barn i det heletatt, slik at vi slipper faren for snikislamisering ved at dissa muslimene føder som kaniner, for på sikt å overbefolke oss.

For innvandrerne, de skal sitte stille i en krok, ta til takke med almisser, og være ydmyke for at de for bo i dette fine landet som OSBL har bygd for oss.

Ja - altså - det fine landet vi får, når vi en gang får gjort noe med alkoholavgiften, tobakksavgiften, bensinavgiften, bygd nye sykehjem, bygd nye sykehus, totalrevolusjonert skoleverket, droppet tilskudd til barnehagene, økt kontantstøtta, lagt 4 felts motorvei fra Lindesnes til Nordkapp, selvsagt uten bompengeavgift, i tillegg til at vi selvsagt må kutte i skatten - og så får vi få folk til å forstå at miljøkrisa er verdens største Ulv Ulv...

Eh, hvor var jeg?

Tenk hvor fint det blir til slutt.

Sist redigert av Inagh : 17-12-10 kl 15:13.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 08:55   #118
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du kjenner mange sånne helt normale og reflekterte folk som stemmer frp?

Jeg kjenner et par, det er gode venner av meg. Vi diskuterer dog aldri politikk, så den biten er ikke noen hindring i vennskapet vårt whatsoever (jeg kommer nemlig aldri til å stemme på det partiet). Begge er fine, reflekterte mennesker. Kjenner også særdeles lite oppegående FRP-velgere, men sånne er det vel fra alle hold.

Artikkelen: jeg døde litt da jeg leste utdraget hennes fra FB, bør man ikke forholde seg bittelitt profesjonelt når man er i en slik stilling? Jeg fatter ikke at det går an.

Sitat:

«Æ trur fàn mæ rød/grønn e TULLAT. Fàn om æ skal la en innvandrer få mere pænga enn mæ...når den tid kommer. Å ka d va han sa,ham fysaken i Grønnlands innvandrermiljø..."vi har åxå vært med på å bygge opp landet". FORBANNA IDIOTI. DEM SOM BYGGDE OPP LANDET VÅRES VA FORELDRAN VÅRES...ETTER KRIGEN» skriver hun på Bergs profil.

Gammel 17-12-10, 09:09   #119
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir mer og mer sjokkert over dette intervjuet? Leste ikke hele da jeg postet det oppfor. Jeg fatter ikke at det går an ... Hvis en slik artikkel kan TREKKE velgere i stedet for det motsatte, lurer jeg virkelig på hva folk tenker med. Og hun er ikke redd for å bli oppfattet som rasist etter dette innlegget? Eh. Det burde vært en lov mot å være så dum og samtidig en offentlig person.

Gammel 17-12-10, 09:22   #120
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg blir mer og mer sjokkert over dette intervjuet? Leste ikke hele da jeg postet det oppfor. Jeg fatter ikke at det går an ... Hvis en slik artikkel kan TREKKE velgere i stedet for det motsatte, lurer jeg virkelig på hva folk tenker med. Og hun er ikke redd for å bli oppfattet som rasist etter dette innlegget? Eh. Det burde vært en lov mot å være så dum og samtidig en offentlig person.

Ja, det er helt hinsides. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal le eller legge meg ned og grine.

Jeg tror dog ikke det er helt representativt for velgermassen deres. Men det er veldig påfallende at det er visse offentlige personer fra dette partiet som stadig vekk kommer med idiotiuttalelser i media.

Jeg tror litt på både det Esme og Wix nevner. Jeg tror en del av velgerne deres er slike med forurettethet som ryggmargsrefleks. At man føler at samfunnet skylder dem noe rett og slett fordi de er "gode (?) nordmenn" og man skal pokker ikke betale skatt for at andre skal få det bedre. Dette er de sure Frp-velgerne. Og så tror jeg en del av de er av den alen som Wix beskriver - og her er vi mer inne på forskjeller i verdisyn. Jeg skjønner meg litt mer på den delen, men likevel ikke. Rett og slett fordi min oppvekst er farget av foreldre som stemmer til venstre for midten. Jeg har et helt annet verdigrunnlag, samfunns- og menneskesyn enn de som stemmer blått og lilla.

Prøver å oppsummere for meg selv her for å skjønne litt mer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.