Sv: Hvis du hadde vært singel ...
Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.
Men jeg tror det handler veldig om HVA som blir sagt her, (altså hva han sier) og hva (unnskyld) som befinner seg mellom øra til kjæresten. Tro meg (har hatt slike klienter) som faktisk har i god tro signert særavtale (for det virker så trygt og ryddig) og faktisk ikke visst om gjelda til sin kommende ektefelle. Om ting er betent mellom to foreldre, er det faktisk veldig sjeldent at den nye partneren tar kontakt bak ryggen på sin kommende make for å finne "fakta". For de tror de faktisk at dem allerde har ! Forelska eller ikke, jeg tipper at hans nye kjæreste er "skånt" av barnefar for de reelle fakta - og historien kan være så pyntet på, at hun rett og slett ikke vil ha noe med barnemor å gjøre. For alt man vet, kan det være at historien er så drøy, men likevel sannaktig at hun er enig i at man ikke skal betale noe for en unge man ikke får se.
Jeg sier ikke at dette er riktig eller at det rettferdiggjør noe. Men det finnes faktisk mange slike tilfeller. Både oppegående mennsker og ikke fullt så oppegående, om man sier det pent
Du trenger ikke overbevise meg om at dette skjer, det er jeg helt klar over. 
Jeg svarte ut fra spørsmålet om hva jeg ville gjort, og forbeholder meg retten til å tro at det ikke ville skjedd meg. Jeg er til og med så hoven at jeg Tenker Mitt om nek (av begge kjønn) som pådrar seg rettslig forsørgerplikt for og felles barn med et menneske uten å sjekke om det finnes (muligheter for) sånne lik i lasten først. Bidragsgjeld burde gjøre at det ringer noen bjeller, syns jeg. Og vet man ikke engang om kommende partner har gjeld, er det grunn til å ta noen runder til før man evt. gifter seg. I vanlige parforhold, der ingen er psykopater eller voldsofre, burde dette være et minimum.