Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-07, 13:54   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes begge alternativer er dritt hvis du snakker om deep fried engelsk skolemat men som sagt, vi fikk ikke deep fried mat paa skolen men varm lunsj som risotto, omeltter, pastasalat osv. Det synes jeg selvfolgelig er aa foretrekke. naar jeg tenker meg om saa fikk vi mest bakte poteter, det faar de mye i bhagen ogsaa. Bakte poteter med diverse fyll, mye tuna and sweetcorn osv.

Selvfolgelig gaar det an aa variere medbrakt lunsj men igjen, jeg snakket om de stakkars barna ( i mine oyne) som maa sitte aa tygge brodskiver 3 ganger om dagen, jeg snakket ikke om de som har med varierte matpakker.

Jeg tror hverken det trenger å være kjipere eller mindre sunt å spise brødskiver flere ganger om dagen enn å spise risotto eller bakt potet hver dag. Hvor sunt det er, kommer vel an på hva slags brød og pålegg det er snakk om, og hvor kjipt det er, kommer an på hvor glad man er i brødmat og i pålegget man får. Fireåringen min vil helt klart langt heller ha grovbrød med godt pålegg enn bakt potet med tunfisk og mais, for eksempel. Og jeg tror det er minst like sunt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.