Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Da går jeg ut fra at du selv ordner dette skolearbeidet? Slik at det ikke blir en ekstraoppgave for læreren? For det er temmelig mye jobb å tilrettelegge for elever som skal ut og reise, ikke minst når de kommer tilbake og ikke har fått med seg gjennomgang av nytt stoff. Fra mellomtrinnet av lærer de som regel noe nytt f.eks. i matematikk hver eneste uke.
1 elev på reise i løpet av året er null problem. Men når det er sånn at 15 av klassens 28 elever er på tur en eller to uker i skoleåret, blir det faktisk veldig mye ekstraarbeid.
De oppgavene er det læreren selv som sender med, og jeg har ikke hørt at det har vært noe problem for dem jeg kjenner som tok med barna på ferie midt i året. Bare hyggelige tilbakemeldinger og lykkeønskninger har det vært fra den kanten 
Jeg fikk også spørsmål om hvorfor jeg ikke kunne forholde meg til skolens ferie. Det er ene og alene pga økonomi. En reise i skoleferien koster 10 000,- for meg og gutten, mens jeg kan få det for 3000,- i den perioden vi har tenkt å reise.
|