Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

- Demp ammepresset

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-07, 22:24   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

"At det å gi flaske er potensielt livsfarlig synes jeg også er viktig å ta med i denne argumentasjonen for fri flyt av flaskeinformasjon. Tallene fra Spedkostundersøkelsen viser at 2400 kvinner ikke fullammer i barnets første leveuke, og at 18000 ikke fullammer når barnet fyller 3 måneder. Det er ganske mange foreldre, og ganske mange flasker med potensielt feil tilberedt MME. Det er ikke 2 og 3 og 4 foreldre som trenger informasjon om flaske. Det er tusenvis. Og dersom denne informasjonen ikke ligger tilgjengelig når disse begynner å gi flaske er det en stor sjanse for at de går glipp av viktig informasjon, eller tilogmed tror at å gi flaske er så enkelt at man ikke trenger noen informasjon rundt temaet. "Alt står jo på pakken".

Veldig, veldig viktig poeng! For det er vel ogsaa et faktum at det nesten ikke finnes informasjon aa oppdrive hva gjelder MME i Norge saann bortsett fra det som staar pa esken med melkepulveret... Jeg ble sjokkert da jeg oppdaget at en av mine norske venninner som ogsaa maatte gaa over til MME og som hadde foelgende oppskrift paa tilberedning av flasken til gutten sin:

1. Kok vann
2. Ha i pulver med en gang
3. Vent til flasken er lunken
4. Gi mat

Med denne oppskriften er det jo direkte feilernaering, og ja,det var helsestasjonen som hadde sagt at dette var enkleste maaten Skrekk og gru....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.