Sv: Gratisprinsippet i skolen
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Zefid:
Jaja, det fins helt sikkert noen som vil ha problemer med å selge vafler.
Jeg nevnte bl.a. at det faktisk tilbys muligheter for dem som gjerne vil dra på turen men av en eller annen grunn ikke kan betale.
Jeg er fullt klar over at det fins veldig mange forskjellige livssituasjoner og inntekter i de tusen hjem, så jeg kan ikke helt skjønne hvor du finner det med at jeg ser alt fra mitt eget ståsted. Da eldstegutten min var på Polen-tur for noen år siden hadde jeg slett ikke god råd, men han var heldigvis flink til å jobbe og spare selv.
Å selge vafler gir definitivt ikke 5500,- pluss 2000,- i lommepenger
Dessuten hvis du har forståelse for at det er forskjellige familiesituasjoner rundt om, for å sette det litt på spissen; en familie med 3 barn hvorav den ene er sterk funksjonshemmet, den ene forelderen jobber, den andre er hjemme for å pleie den syke, den eldste skal til polen og eneste mulighet er at mor stiller opp på dugnad en rekke ganger for å spare til 7500,- som familien hvis de hadde det kunne bruke på helt andre og mer nødvendige ting.
Dette var en ekstrem situasjon med et synlig problem, det er utrolig mange skjebner rundt omkring og hele poenget er på skolen SKAL alle stille likt i den forstand at den skal være gratis
Dette at noen foreldre drar igang denne turen i høstferien har jo ikkeno med gratisprinsippet i skolen å gjøre i det hele tatt så det forstår jeg ikke at du tar med som eksempel engang