Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gratisprinsippet i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 22:30   #26
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gratisprinsippet i skolen

Maximillia:Jeg syns det er fint at det spares individuelt, for det er alltid noen som ikke gidder å bidra. Jeg tror alle kan klare å spare opp ganske mye hvis de gidder¨å gjøre noe.

Jeg er såååå lei av å høre den argumentasjonen. Det er slik argumentasjon som gjør at jeg ikke tør å si at jeg ikke kan la datteren min reise fordi vi har ikke råd..... Vi skal ha konfirmasjon rett før denne turen. Jeg er sikkert på at jeg er ikke den eneste. Vær lykkelig for at du har holdt deg frisk. Jeg og mannen hadde godt betalte jobber. Så ble jeg syk og måtte i gang med attføring. Så fikk jeg kreft, mens jeg var i attføring. Nå har jeg vært i attføring i 6 år og gjett om jeg er drittlei....men jeg kjemper mot trygd. Det vil jeg ikke ha. Nå har mannen min også måttet på attføring. Det svir på pungene når begge har 66% lønn. Det er ikke viljen det er snakk om lenger. Heller ikke prioriteringer. Vi må jo ha mat !!! og ungene har aktiviteter de går på. Burde nok kutte ut det, men.........

Maximillia: Det ble også opplyst at det finnes ordninger for dem som absolutt ikke har råd, det er bl.a. mulig å søke Lions eller en eller annen organisasjon som gir tilskudd.Tror du virkelig at du ville gått til en organisasjon for å tigge penger. Jeg har såpass stolthet at aldri i verden om jeg gjør noe sånt. Jeg vil ikke ha almisser. Jeg vil klare meg selv. Jeg har tross alt verdighet jeg skal ta vare på.

Aldri i verden om jeg hadde gått til Lions for å be om almisser. ALDRI! Jeg har da selvrespekt og min verdighet å ta vare på. Hadde du gjort det??

Maximillia: Noen er imot fordi de syns det er dyrt. Noen vil heller ha med ungene til syden. Det blir alltid diskusjon rundt dette. Jeg har inntrykk av at guttene mine har hatt utbytte av denne turen, og vil gjerne at tredjemann også skal få den samme opplevelsen.

Noen syns det er for dyrt. Jeg forstår dem.

Sist redigert av Jessica : 04-10-06 kl 22:36.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.